2018. június 29., péntek

SAJTOS PUFI, SAJTFÁNK



Én is megsütöttem végre Betti sajtfánkját, amit már annyian dicsértek. És nem kellett csalódnom, mert elképesztően finom! Nagyon puha, lyukacsos és könnyű a tésztája. Mindenképpen érdemes megsütni! Én Nutri free mix per pane lisztet használtam hozzá és több tojást kellett hozzátennem, mert nekem csak S méretű volt itthon.
Rögtön dupla adaggal indítottam, mert bíztam Betti receptjében. 😊


Kb. 3 gáztepsi mennyiség lett belőle:
5 dl tej
10 g só
8 egész S-es tojás vagy 6 M-es
320 g Nutri free mix per pane liszt
160 g margarin
400 g reszelt trappista sajt

A tejet a sóval felforraltam, majd beletettem a margarint és addig kevergettem, amíg elolvadt. 
Ezután a lisztet is hozzáadtam és addig kevertem gyors mozdulatokkal, míg a tészta el nem vált az edény falától. Kb. 2-3 perc. Vigyázni kell le ne égjen! A tűzről levéve a tojásokat egyesével belekevertem a tésztába. Hűlni hagytam. Majd a reszelt sajtot is hozzákevertem a kihűlt masszához. A sütőt előmelegítettem 200 fokra.
A masszát habzsákba tettem és diónál nagyobb halmokat nyomtam a sütőpapíros tepsibe, egymástól távol. Én nem tettem rá csövet, mert elég sűrűnek találtam a masszát hozzá.




200 fokon 10 percig, majd 180 fokon 20 percig sütöttem. 20 perc után még világos volt, kellett még 10 perc neki. Nekem tovább sült, mint Bettinek, de ez sütőfüggő. A sütő ajtót nem szabad kinyitni. A színén láttam, amikor már jó lett, akkor vettem ki a sütőből.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése