2019. március 14., csütörtök

RÁKÓCZI TÚRÓS



Először készítettem Rákóczi túróst, de biztosan nem utoljára, mert nagyon nagy sikere volt.
Elképesztően finom sütemény.
A receptet egy Fb csoportban találtam és igyekeztem cukormentesen elkészíteni. De a tetején lévő habot bevallom, porcukorral készítettem el. Próbáltam már édesítővel csinálni, de nekem nem sikerült azzal.




35x24 cm-es tepsi
Tészta:
25 dkg Nutri free mix per dolci liszt
12 dkg Rama margarin
2 ek tejföl (a tészta állagától függően!)
csipet só
1 tojássárgája
12 g Dia Wellness 1:4 édesítő vagy 40 g porcukor
1 citrom reszelt héja (kezeletlen)
1 tk vanília aroma
1/2 cs sütőpor

Túrókrém:
1 kg tehéntúró
édesítő vagy 15-20 dkg porcukor ízlés szerint
1 citrom reszelt héja (kezeletlen)
1 tk vaníliás xilit vagy vaníliás cukor
3 tojássárgája (Én tettem még bele 1 egész tojást is, hogy krémesebb legyen. De porcukorral készítve nem hiszem, hogy kell bele.)

Tetejére:
4 tojásfehérje
20 dkg átszitált porcukor
sárgabarack lekvár

A lisztet, a sót, a citromhéjat, az édesítőt és a sütőport összekevertem. Elmorzsoltam benne a margarint. Majd hozzáadtam a vanília aromát, a tojássárgáját, a tejfölt és kézzel összegyúrtam.
Rizslisztes deszkán tepsi nagyságúra kinyújtottam és belefektettem a sütőpapíros tepsibe.




Ezután 180 fokos sütőben kb. 10-12 percig elősütöttem.




Közben elkészítettem a túrókrémet. A túrót áttörtem, hozzáadtam a citromot, az édesítőt, a vaniliás xilitet és a tojást. Majd alaposan összekevertem minden hozzávalót.
Az elősütött tésztára rákentem a túrókrémet.




És ismét kb. 20 percig sütöttem.




A tojásfehérjét kemény habbá vertem az átszitált porcukorral. Habzsákba töltöttem és berácsoztam a sütemény tetejét.





Ezután visszatoltam a sütőben kb. 15 percre, hogy világos barna legyen.




Miután kész lett a tojáshab is, meglangyosított lekvárt tettem a lyukakba.




Végül megvártam, hogy picit kihűljön és felszeleteltem.






A maradék tojáshabból habcsókot sütöttem.




3 megjegyzés:

  1. Nincs mix per dolci lisztem,csak alfa mix itthon, azzal is jó lehet a tészta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Berta! Igen, szerintem azzal is jó lesz. De a tejföl mennyisége változhat.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés