2017. december 23., szombat

BEJGLI



Megsütöttem a bejglit is ismét Betti receptjét használtam,mert az tavaly is tökéletes volt.
Most dupla adagból csináltam két nagy rudat és a töltelékből többet használtam.
Nagyon finom lett most is!


Update: a tej mennyiségét csökkenteni kell 50 grammal, mert a liszt most kevesebb folyadékot vesz fel! 
A receptben már javítottam! 
50 dkg Nutri free mix per pane liszt
26 g friss élesztő
60 g gyümölcscukor vagy 80 g cukor
2 M-es tojás (az enyém 2x50 g volt)
110 g puha Rama margarin vagy vaj
200 g meleg,de nem forró tej
Tetejére:1 tojás

A lényeg az,hogy a margarin,a tej és a tojás együtt 410 g legyen. Tehát először lemértem a margarint és a tojást együtt,ami 210 g volt. Ezért 200 g tej kellett még hozzá,az egész a tojás nagyságától függ.
Én friss élesztőt használtam,amit kevés cukorral felfuttattam a meleg tejben. A dagasztógép táljába kimértem a lisztet és a gyümölcscukrot. Majd hozzáöntöttem az élesztős tejet,a puha margarint és a tojást. A géppel összedagasztottam,ezután letakarva meleg helyen 1,5 órát hagytam kelni.


Ilyen szépen megkelt a tészta:



Amíg kelt a tészta,elkészítettem a tölteléket:
mákos:
30 dkg darált mák
3 dl tej
1 citrom héja
folyékony édesítő vagy 180 g cukor
(45 g rizsdara)

diós:
30 dkg darált dió
3 dl tej
1 citrom héja
folyékony édesítő vagy 180 g cukor
(90 g zsemlemorzsa)
Most nem tettem bele zsemlemorzsát és rizsdarát sem. A 6 dl tejet és a folyékony édesítőt felforrósítottam. Majd a felét a mákra,másik felét a dióra öntöttem. Beletettem mindkettőbe a citromhéjat és elkevertem őket.
Teljesen kihűtöttem! 

Miután megkelt a tészta kettéosztottam és mindkettőt rizslisztes szilikonlapon téglalap alakúra kinyújtottam. Megkentem a diós töltelékkel az egyiket,a rövidebb oldalait és a felső részét kissé behajtottam,majd feltekertem. Így jártam el a mákossal is. 






Sütőpapíros tepsibe fektettem a rudakat,lekentem mindkettőt felvert tojással és megszurkáltam fogpiszkálóval. 




180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.










16 megjegyzés:

  1. Szia!
    Érdekelne, hogy mennyire áll el, és az ünnepeket előtt, ha 2 nappal készítem el az jó, vagy 1 nappal később kell sütnöm.
    Köszönöm
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nyugodtan megsütheted 2 nappal előtte is, mert nagyon jó állagú marad több napig. 🙂

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a segítséget.

      Törlés
  2. Kedves Andrea! a megadott recept Enjoy free univerzális gluténmentes liszttel is készíthető?

    VálaszTörlés
  3. Üdvözlöm Andrea.A Schär Glutén Free Mix C is jó Bejgli készítésre?Köszönöm a válaszát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözlöm. A Schär mix C liszt kevert sütikhez és kekszekhez való. Kelt tésztához, bejglihez nem lesz jó sajnos.

      Törlés
  4. Kedves Andrea! A lisztet lehet helyettesíteni Schar Mix B-vel? Köszönöm szépen! Anita

    VálaszTörlés
  5. Végre egy finom gluténmentes bejgli, ami ráadásul több nap múlva is nagyon jó állagú. Véletlenül "teljeskiőrlésű"-t vettem a megadott lisztből, amikor észre vettem a sírógörcs kerülgetett, de így is nagyon finom és szép belül is. Az én ízlésem szerint, kicsit több töltelékkel finomabb. 25 dkg lisztből készült tésztához nekem legalább 20 dkg mák/vagy dió jobban bejön.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok! Köszönöm, hogy megosztottad ezt a receptet, nagyon finom, én rizstejet használtam, kicsit féltem a vegeredménytől, de tökéletesen sikerült, annyira, hogy közkívánatra szilveszterre is ezt sütöm.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! Köszönöm, hogy megosztottak ezt a rezeptet mindenkivel. Idén karácsonyra megsütöttem - és mit mondjak? Tökéletes! Az íze, az állaga, egyszerűen minden! Ma egy hete sütöttem és még mindig nem száradt ki! Ha az ember nem tudja, hogy gluténmentes nem is lehet észrevenni…
    Üdvözlett Németországból 😊

    VálaszTörlés
  8. Udvozlom! Az mitol lehet, hogy szepen megkelt a teszta, de egyszeruen ragadt mindenhez, sajnos ki kellett dobnom. :( Pedig karacsonykor megcsinaltam, es akkor nagyon szuperul sikerult.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha mindent ugyanúgy csinált, (ugyanaz a liszt, megfelelően kimért folyadék stb), akkor sajnos nem tudom megmondani. De szerintem kár volt kidobni, kevés liszttel lehetett volna javítani a tészta állagán.

      Törlés