2017. december 23., szombat

ZSERBÓ




Idén is elkészült a karácsonyi zserbó nálunk, ezt nem lehet kihagyni. Az ünnep elengedhetetlen része, a bejglivel és a mézeskaláccsal együtt.
Most is felesben készült a diós és a mákos változat. Fantasztikusan finom lett!
A recept ugyanaz, de most Nutri free mix per pane lisztet használtam hozzá és ez lett a legjobb változat.


23x29 cm-es tepsi
30 dkg Nutri free mix per pane liszt átszitálva, mert több só van benne!
35 g gyümölcscukor vagy cukor
15 dkg Rama margarin (Eredetileg 20 dkg-ot írtam, de idén /2019/ már kevesebbet tettem bele, elég volt ennyi is.)
1 csapott ek tejföl (a tészta állagától függően kevesebb is elég lehet!)
1 tojás + 1 sárgája (nálam S méret)
15 g friss Budafoki élesztő

Töltelék:
házi diabetikus sárgabaracklekvár
kb. 10 dkg darált mák
kb. 10 dkg darált dió
Süssina édesítőpor vagy porcukor ízlés szerint
vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
1-1 tk reszelt citromhéj

Tetejére:
Dr Oetker ét tortabevonó
2 ek olaj

A lisztet elkevertem a gyümölcscukorral, majd elmorzsoltam benne a margarint és az élesztőt. Beletettem a tojást és a tejfölt, azután összegyúrtam. Ha túl lágy lenne a tészta, akkor tegyetek még hozzá nyugodtan egy kis lisztet! 4 gombócra osztottam és 25 percet letakarva pihentettem. Rizslisztes lapon kinyújtottam egy gombócot, tepsi nagyságúra. Belefektettem a tepsibe, megkentem házi diabetikus sárgabaracklekvárral. Megszórtam felesben a bekevert mákkal és dióval.



Erre jött egy újabb kinyújtott lap, lekvár,mák/dió és így tovább. Majd befedtem az utolsó lappal. Nem kell lekenni semmivel a tetejét. Villával megszurkáltam és 170 fokon megsütöttem.


Miután kihűlt, olvasztott csokival bevontam a tetejét.


Miután megszilárdult a csoki, felszeleteltem.
Nagyon-nagyon finom lett!
















2 megjegyzés:

  1. Ez a süti miklos lisztből vagy schar B ből nem lenne jó? Mièrt pont ezt a lisztet használtad? Honnan tudod eldönteni melyik mire jó? Puszi, Gabriella

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabriella!
      Nekem a Nutri free mix per pane az egyik kedvenc lisztem, nagyon sokszor használom. A másik kettő is jó liszt, azokkal is sütöttem már több dolgot. Mindkettő jó a zserbóhoz is,a tejföl mennyisége viszont változhat a tészta állagától függően.
      A kelt tésztákhoz mindig kenyérlisztet használok. A kevertekhez, piskótához, kekszekhez pedig süteménylisztet vagy rizslisztet.

      Törlés