2017. május 15., hétfő

KAKAÓS-JOGHURTOS KALÁCS NUTRI FREE MIX PER PANE LISZTBŐL



Ez az igazi KALÁCS!!! Megsütöttem az eddigi legfinomabb,legtökéletesebb kalácsomat!
Egyszerűen tökéletes lett: nagyon finom,nagyon puha és szerintem csodaszép is lett.
Nem repedt szét és fantasztikus az állaga is.
Az eredeti recept Gabriella blogjáról van és semmit nem kellett változtatnom rajta,csak a lisztet cseréltem Nutri free mix per pane lisztre.




40 dkg Nutri free mix per pane liszt (átszitálva)
5 ek gyümölcscukor vagy cukor
1 tojás
125 g joghurt (langyos)
1 dl langyos tej
1 mk cukor
50 g olvasztott margarin
30 g friss Budafoki élesztő
+3 ek kakaó
  3 ek tej

Tetejére:
1 tojás sárgája
1 tk tej
1 tk cukor


A tejben 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet átszitáltam,beletettem a gyümölcscukrot és elkevertem. Beleöntöttem az élesztős tejet,a joghurtot,a tojást és a margarint. Dagasztógéppel alaposan kidolgoztam. Majd elvettem a tésztából 25 dkg-ot és a többibe belekevertem a kakaót és a tejet. Ezután letakarva kelesztettem kb. 1,5 órát.

Kelesztés előtt:


 Kelesztés után:



Miután megkelt a tészta rizslisztes lapon a világosat 30x15 cm nagyságúra nyújtottam.
A kakaós tésztát 30x35 cm-esre.
A kakaósra ráfektettem a világosat és feltekertem. Majd egy 30x11 cm-es formába tettem,aminek az aljára sütőpapírt raktam,az oldalát kivajaztam és liszteztem.




15 percet letakarva pihentettem. Lekentem a tetejét a tojásos-tejes-cukros keverékkel,majd 180 fokos sütőbe tettem és kb. 35 perc alatt megsütöttem.












2 megjegyzés:

  1. Schar c lisztből is működhet?
    Előre is köszönöm szépen a! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Schär mix C liszt kevert tésztákhoz, piskótához és kekszhez való. Kelt tésztához a Schär mix B lisztet ajánlom.

      Törlés