2020. június 15., hétfő

MÉZES KRÉMES



Ezt a receptet még fél évvel ezelőtt mentettem el, már akkor tudtam hogy ezt mindenképpen ki kell próbálnom. Az egyik Fb csoportban találtam rá: Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok. Ezúton is köszönöm a recept közzétevőjének, Klaudiának!
Csináltam már mézes krémest ez előtt is, de annak a tésztája omlós lap és várni kell egy éjszakát, hogy megpuhuljon a krémtől és szeletelhető legyen. Ezt viszont nem kell pihentetni, mert rögtön puhák a lapok, maximum 1-2 órára érdemes betenni a hűtőbe, hogy a krém megszilárduljon. Egyszóval pont olyan türelmetleneknek való ez a süti, mint az én kis családom. 😂
Isteni finom lett, biztosan sokszor elkészítem még!





Gáztepsihez: (Én 1,5 adagot készítettem a tésztából és 2 adag krémet! Úgy írom le a receptet is, ahogyan én készítettem!)
Nutrifree mix per dolci lisztből nem lett ugyanakkora mennyiség. Nem tudtam a tepsi széléig kihúzni a tésztát. Érdemes kisebb tepsit használni. Nutri dolci liszthez a recept alul!!! 

Tészta:
37,5 dkg margarin
4,5 ek méz (legközelebb több mézet teszek bele, hogy még jobban érezhető legyen, de így is nagyon finom)
50 g Süssina por vagy 30 dkg cukor
5 kisebb tojás
60 dkg Schär mix C liszt (az eredeti receptben Miklos liszt/ Alfa-mix liszt van)
1,5 tk szódabikarbóna
nálam 1,5 dl tej (Tej csak akkor kell, ha sűrű lenne a tészta - egyénileg adagoljátok!)

Krém:
8 ek rizsliszt
8 dl tej
6 ek folyékony édesítő vagy 30 dkg porcukor
30 dkg margarin

+ sárgabaracklekvár

Tetejére:
150 g olvasztott étcsoki + 1 ek olaj

Vízgőz felett felolvasztottam a margarint, az édesítőt és a mézet. Majd levéve a tűzről, hozzáadtam a tojásokat és jól elkevertem benne. (Ha túl meleg lenne a mézes keverék, picit hagyjuk kihűlni a tojás előtt!) Beleszitáltam a szódabikarbónával elkevert lisztet és robotgép segítségével összedolgoztam. Ezután tettem hozzá még tejet, mert nekem sűrű volt a tészta. Apránként adagoltam, így lett 1,5 dl.
A gáztepsit kibéleltem sütőpapírral és belesimítottam a tészta negyedét Majd kb. 7-8 perc alatt megsütöttem 180 fokos, előmelegített sütőben. Majd ugyanígy megsütöttem a másik három lapot is.


Miután a lapok kihűltek, a széleiket egyenesre vágtam.



A krémhez a tejet, az édesítőt és a rizslisztet sűrűre főztem. Amikor kihűlt, a margarinnal habosra kevertem. Ha cukorral készítitek, akkor a margarint keverjétek habosra a porcukorral, majd bele a lisztes krémbe!
Az első lapot megkentem a krém felével, rátettem a második lapot, ezt lekvárral kentem meg. Rátettem a harmadik lapot, amit megkentem a maradék krémmel. Végül az utolsó lap is rákerült és étcsokival vontam be a tetejét, amit gőz fölött 1 ek olajjal olvasztottam fel.






1-2 órára betettem a hűtőbe, addig a csoki és a krém is megszilárdult és könnyen szeletelhető volt.








60 dkg Nutrifree mix per dolci liszt
6 ek méz
40 g Süssina por vagy 22-23 dkg porcukor
Tejet nem tettem hozzá, mert nem kellett!!!
A többi ugyanaz, mint a fenti recept.

Krém:



Tészta elkészítése:





Apránként bele a szódabikarbónás liszt:







1,5 órát volt a hűtőben és ilyen szépen szeletelhető:



14 megjegyzés:

  1. Andi!
    A gáztepsi méret 38x30 nekem. Az úgy oké?
    Köszönöm válaszod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves haNa!
      Igen, az jó. De ha túl kevésnek találod a tésztát, akkor nem kell teljesen kihúzni a széléig.

      Törlés
  2. Szia! Akkor végül is milyen sürű legyen a tészta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Olyan, mint egy sűrűbb állagú krém. Könnyen kenhető legyen.

      Törlés
  3. Kedves Andrea! Ma elkészítettem a süteményt, de valamit elrontottam a krémnél. Nem ez az első eset, hogy olyan, mintha kicsapódna a vaj miután hozzákeverem. A sima tejet kókusztejjel helyettesítettem. Lehet ez a probléma?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem vagyok otthon a növényi tejekben. De szerintem inkább az lehetett a probléma, hogy nem volt egyforma hőmérsékletű a főzött krém és a margarin,akkor szokott kicsapódni. Én mindkettőt szobahőmérsékletűen keverem össze.

      Törlés
  4. Hello, a rizslisztet mivel lehet helyetesiteni a schär vagy a nutrifree kozul ? Fantasztikus minden recept , le a kalappal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vera! Ezt a krémet nem csináltam még másik liszttel. De egy kis adagot próbálj ki Nutri vagy Schär liszttel, hátha azzal is jó lesz.
      Nagyon szépen köszönöm! 🙂

      Törlés
  5. Köszönöm, köszönöm,köszönöm a receptet. Egy párral próbálkoztam már, kudarcba fulladt. No, de ez. Ez elsőre sikerült és isteni finom lett.😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Örülök, hogy sikerült és ízlik! 🙂

      Törlés
  6. Andi hol tudok rád likelni tittokon nqgyon jók receltjeid

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi! Köszönöm szépen!Örülök, hogy tetszenek. Sajnos tiktokon nem vagyok fenn.

      Törlés
  7. Szia Andi könnyebb Mézes tesztat kérlek kérlek

    VálaszTörlés