2019. február 13., szerda

MASCARPONÉS KAKAÓS ÉS FAHÉJAS CSIGA



Elképesztően finom csigákat sütöttem tegnap. Ezt az új receptet Gabicsek oldalán találtam és amikor megláttam rögtön tudtam, hogy meg fogom sütni, annyira jól nézett ki.
Sokféle kelt tészta van már fenn a blogomon, de azt kell mondjam, hogy ez mindent visz.
Láthatjátok a képeken, hogy azokból a pici csigákból, mekkorák lettek sütés után, az egész tepsit kitöltik. Nem véletlenül, mert légiesen könnyű lett a tészta, fantasztikusan puha és foszlós. Egyszerűen mennyei!
A mascarponés krém pedig még tovább növeli az élményt. 😍😋
Na jó, elég ennyi az ömlengésből és jöjjön a recept. 😃




18 csigához
Tészta:
46 dkg Nutri free mix per pane liszt
4 dkg tápiókakeményítő (KIHAGYHATÓ, lehet az egészet Nutriból is csinálni!)
2,5 dkg friss élesztő
2 dkg negyedannyi édesítő vagy 8 dkg kristálycukor
csipet só
1 tk cukor
10 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
1 tojás
3 dl langyos tej
1 tk útifűmaghéj por

Fahéjas töltelék:
12,5 dkg mascarpone
1/2 tojássárgája
édesítő vagy 1,5 csapott evőkanál porcukor (ízlés szerint!)
2 kávéskanál őrölt fahéj
1/2 citrom reszelt héja (kezeletlen)

Kakaós töltelék:
12,5 dkg mascarpone
1/2 tojássárgája
édesítő vagy 1,5 csapott evőkanál porcukor (ízlés szerint!)
3 tk kakaópor

Néhány evőkanálnyi sárgabaracklekvár
(esetleg eper-, málna- vagy ribizlilekvár) -én ezt nem tettem rá

+ a tetejére 1 tojássárgája + 1 evőkanál tej keveréke

A lisztet, a tápiókakeményítőt, a sót, az édesítőt és az útifűt összekevertem. A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt. Majd beleöntöttem a lisztes keverékbe és beleütöttem a tojást is. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Kb. 5 percig dagasztottam a géppel. Ezután letakarva, meleg helyen kb. 1,5 órát hagytam kelni.



Amíg pihent a tészta, elkészítettem a kétféle tölteléket. Mindent összekevertem egy kanállal, ennyi az egész.
A megkelt tésztát két gombócra osztottam. Rizslisztes deszkán kinyújtottam az egyiket téglalap alakúra, kb. 27x33 cm-esre. A 27 centinek van csak jelentősége, mert 9 darab 3 cm-es csigára vágtam fel. Megkentem az egyik krémmel, feltekertem és cérnával feldaraboltam.





A másik tésztagombóccal ugyanúgy jártam el.





Két kisméretű sütőpapíros tepsibe sorakoztattam a csigákat és hagytam még 10 percet pihenni. Majd lekentem tojásos tejjel és betettem a 180 fokos előmelegített sütőbe.






Kb. 25-30 perc alatt ilyen gyönyörűen megsült.




 




16 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon jól néznek ki a csigák, biztos nagyon finomak is.
    Működik schār B liszttel is?

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon jól néznek ki a csigák, biztos nagyon finomak is.
    Működik schār B liszttel is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, jó hozzá a Schär mix B liszt is, valaki már csinálta azzal és jól sikerült neki. 🙂

      Törlés
  3. Kedves Andrea!
    2 kérdésem lenne. Az utifűmaghéj nélkül, és porélesztővel is működik? Schar B liszttel, és keményítő nélkül is...
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a porélesztő is jó hozzá. Útifűmaghéj nélkül kevesebb tej kell, 2,5 dl. És jó az 50 dkg Schär mix B liszt is keményítő nélkül.

      Törlés
  4. Kedves Andrea! Szerinted tojás nélkül is működhet ez a recept? Esetleg helyette tegyek bele valamiből többet vagy kevesebbet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Enci!
      Szerintem jó lesz tojás nélkül is. Kb.50 ml tejet tegyél hozzá pluszban.

      Törlés
  5. Szia Andi. Mekkora tepsibe tetted a csigákat?

    VálaszTörlés
  6. Szeretném megkérdezni a kelt tésztákat legkeveréssel sütöd vagy alsó felső sütéssrl ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak alsó -felső sütést használok a gluténmentes sütésnél.

      Törlés