2019. március 19., kedd

PIZZA SCHAR MIX B LISZTBŐL



Sokféle lisztből van már fenn pizza recept a blogomon és most itt van egy újabb, az új összetételű Schär mix B lisztből. Baromi finom lett ebből a lisztből is és nagyon jó, rugalmas tésztát kaptam.
Szinte olyan érzés volt dolgozni vele, mint a búzással.




Tészta:
40 dkg új Schär mix B liszt
20 g friss Budafoki élesztő
2 tk só
1 tk cukor
3 ek olaj
kb. 3,5 dl langyos víz (a tészta állagától függően adagoljuk, ne egyszerre öntsük bele-kissé ragacsos tésztát kell kapnunk)

Feltétek:
ketchup
pizzakrém
csípős szalámi
csemege szalámi
csemege kukorica
lilahagyma
fekete erdei sonka
bacon
sertés sonka
sajt

+Olaj a tepsihez

Elkevertem a száraz hozzávalókat, majd belemorzsoltam az élesztőt. Hozzáadtam a vizet és végül az olajat is. Kézzel összedolgoztam, de lehet géppel is. Majd meleg helyen hagytam duplájára kelni, kb 1 órát. Miután megkelt, rizslisztes deszkán kissé átgyúrtam. 3 részre osztottam és egyesével kör alakúra kinyújtottam a gombócokat. A szélüket felsodortam, hogy legyen a pizzának pereme. Majd átemeltem egy kiolajozott tepsibe, használhatunk sütőpapírt is. Lekentem pizzakrémes ketchuppal, rátettem a feltéteket és megszórtam reszelt sajttal.





Végül 180 fokos sütőben megsütöttem.






5 megjegyzés:

  1. Kedves Andi! Segítséged kérném, most készítek először schar lisztből pizzát. Viszont az érdekelne, hogy hűtőben tárolható 1-2 napig a tészta amit nem nyújtottam? Jelenleg a 3 gombócból egyet csináltam meg.
    Köszönöm a választ! Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Évi! Én így még nem próbáltam, de szerintem egy napot talán kibír a tészta.

      Törlés
    2. Minden nyers keltészta tárolható hűtőben 3-4 napig tálban lezárva, vagy neylon zacskóban. A lényeg,hogy ne száradjon ki! Viszont felhasználás előtt ki kell tenni,hogy felvegye a konyha hőmérsékletét és ekkor újból meg kell keleszteni a tésztát feldolgozás előtt.

      Törlés
  2. Szia,
    Mennyi ideig sütötted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia
      Nem szoktam nézni az időt. Amikor már szépen megpirul a sajt rajta, akkor jó.

      Törlés