2016. január 19., kedd

KENYÉR BEIKER ÉS TAC LISZTBŐL



Kenyeret sütöttem ma és nagyon finom lett.A kinézete eléggé rusztikus,de az illata és az íze fantasztikus! Már sütöttem ezt a receptet,de eddig azért nem tettem fel,mert mindig túlkelt a tészta és az oldala behorpadt,amikor hűlt.A Beiker lisztben szódabikarbóna van,ezért vigyázni kell vele,hogy ne legyen túl sok az élesztő.Hajlamos rá,hogy hatalmasra megkeljen,sajnos tapasztaltam már párszor.Na de most nagyon odafigyeltem,leírom pontosan hogyan csináltam.Ráadásként az oldala sem horpadt be és ropog a héja!




150 g TAC liszt
150 g Beiker liszt
1 ek burgonyapehely
1 tk Fiber Husk
3 mk só
1 tk puffasztott amaránt
1 mk cukor
12,5 g friss élesztő
250 ml langyos víz
3 ek olaj



A vízben,a cukorral felfuttattam az élesztőt.A szárazakat összekevertem,majd hozzáadtam a felfuttatott élesztőt és az olajat.Géppel alaposan összedagasztottam,kiolajozott formába kanalaztam és olajos kanállal elsimítottam a tetejét.
Na és itt jön a csavar! 50 fokos sütőben kelesztettem, de csak annyira,hogy még 1 ujjnyira legyen a forma peremétől,tehát nem éri el azt!
Ezután lekentem olajjal és feltekertem a sütőt 200 fokra,nem vettem ki a kenyeret!
Amikor már kérget kapott és jól szét is repedt ( legközelebb pengével bevagdosom kelesztés előtt),megint lekentem olajjal és készre sütöttem.
Annyi a titok:nem szabad duplájára keleszteni,mint a többi gluténmentes kenyértésztát!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése