2017. március 7., kedd

KALÁCS ÉS BUKTA GLUTENIX CSICSERIS KENYÉRPORBÓL




Lehetőségem volt kipróbálni a Hunorganic Kft. új Csicseris kenyérporát. Köszönöm szépen Králl Marcsinak a lisztet!



50 dkg lisztből egy kalácsot és öt lekváros buktát készítettem.
Csicseris tésztát már kóstoltam,ezért tudtam,hogy a lisztből is különlegesebb ízű kelt tésztát várhatok.
A liszt illatán nem érezni a csicseriborsót,a tésztán már igen. De nekem nem volt kellemetlen az illat.
Miután megsült a kalács és a bukta,ez az illat el is tűnt és a végeredmény nagyon jó ízű.
Finom és puha lett mindkettő!
A bukta tésztája így tökéletes. De a kalácshoz elég kevesebb tej is, picit nehezen tudtam fonni,mert lágy volt a tészta.






50 dkg Glutenix Csicseris kenyérpor
1 tk útifűmaghéj (por)
2 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
60 g gyümölcscukor vagy 80 g cukor
csipet só
10 dkg Rama margarin
2,5 dl tej (kalácshoz elég a 2 dl vagy formában kell sütni)
1 mk cukor
25 g friss Budafoki élesztő
1 egész tojás+1 sárgája

Tetejére:1 tojás

Az élesztőt felfuttattam a meleg tejben 1 mk cukorral. A lisztet,az útifűt,a vaníliás fruktózt,a gyümölcscukrot és a sót elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és a tojásokat. Bekapcsoltam a gépet és amikor már összeállt a tészta hozzáöntöttem az olvasztott margarint is. Kidolgoztam a tésztát,majd meleg helyen letakarva duplájára hagytam kelni.





A tészta 2/3 részéből készült a kalács. Ezt 3 gombócra osztottam,rizslisztes szilikonlapon rudakat sodortam belőlük és összefontam őket. Majd sütőpapíros tepsibe tettem és lekentem felvert tojással.





A maradék tésztát kb. 5mm vékonyra kinyújtottam és négyzetekre felvágtam. A levágott széleket összegyúrtam,ebből lett az ötödik bukta. A négyzetek szélére cseresznyelekvárt tettem. A tészta széleit oldalról picit behajtottam,majd feltekertem. Sütőpapíros tepsiben egymás mellé fektettem a buktákat és lekentem tojással.








A kalácsot és a buktát is 180 fokon sütöttem meg.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése