2018. június 8., péntek

VANÍLIÁS CSERESZNYÉS PITE



Rengeteg cseresznye termett idén is a fáinkon, ezért kétféle cseresznyés pitét is sütöttem belőle. Az egyik egy vanília pudingos változat, aminek a receptjét ITT találtam.  Nagyon finom lett, az egész családnak ízlett.



Tészta:
30 cm-es formához
20 dkg Nutri free mix per pane liszt
10 dkg Nutri free mix per dolci liszt
10 g Süssina por (vagy 60 g cukor)
1 tk vaníliás fruktóz (vagy vaníliás cukor)
15 dkg margarin
2 M-es tojás
1 ek tejföl (a tészta állagától függően, jól gyúrható legyen)
1 csipet só
1 mk sütőpor

Töltelék:
2 csomag Dr Oetker vanília puding
8 dl tej
édesítő vagy cukor ízlés szerint
kb. 20-25 dkg kimagozott, felezett cseresznye

Tetejére:
1 tojás

Először megfőztem a pudingot 8 dl tejjel és az édesítővel, hogy hűljön. Amíg hűlt, elkészítettem a tésztát.
A liszteket elkevertem az édesítővel,a sóval, a sütőporral és a vaníliás fruktózzal. Majd belemorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojást, a tejfölt és összegyúrtam. Ezután rizslisztes szilikonlapon kb. 1 cm vékonyra kinyújtottam, majd átemeltem a szilikonos pite formába.
Ha nem szilikonos a forma, akkor margarinnal kell kikenni és rizsliszttel beszórni.
Óvatosan belenyomkodtam és levágtam a felesleget a széléről. A megmaradt tésztát, összegyúrtam, kinyújtottam és linzer lett belőle.



Rákanalaztam a langyosra kihűlt tölteléket és elegyengettem rajta.



Majd elrendeztem rajta a cseresznyéket és a tészta szélét lekentem tojással.


180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése