2017. szeptember 28., csütörtök

SVÉD MANDULATORTA



Már régóta terveztem,hogy megsütöm ezt a tortát. Meg kell mondjam,hogy még sosem ettem az Ikeában ilyen tortát. Ezért nem is tudom mihez hasonlítani,de ez nagyon finom lett. Érdemes kipróbálni! Ráadásul még liszt sem kell hozzá,hiszen a piskótában darált mandula van.
Több receptet is megnéztem a neten,végül ezt választottam és kicsit átalakítva készítettem el.
A tojásos főzött krém helyett,egyszerűen vaníliapudingot használtam,margarinnal keverve. A sárgájákat majd felhasználom valami máshoz,ezért a fagyasztóba tettem. A mandula mennyiségét csökkentettem és gyümölcscukrot használtam. És 6 tojásból csináltam,így magasabb lett.



26 cm-es torta forma
Mandulás piskóta:
6 tojásfehérje
135 g gyümölcscukor vagy 180 g cukor
30 dkg darált mandula (nálam héj nélküli)

Krém:
2 cs vaníliás pudingpor
1 tk vanília aroma
folyékony édesítő
8 dl tej
16 dkg Rama margarin

Díszítéshez:
szeletelt mandula

A fehérjéket a cukorral kemény habbá felvertem. Majd beleforgattam a darált mandulát. A forma aljába sütőpapírt tettem és belesimítottam a masszát. 160 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
A formából kivéve lehúztam a papírt és rácson hagytam kihűlni.
Amíg sült a mandulás lap,addig elkészítettem a pudingot. A port elkevertem 1,5 dl tejjel és az aromával. A maradék tejet felforraltam az édesítővel,majd a tűzről lehúzva elkevertem benne a pudingot. Végül visszatéve a tűzre még 1-2 percig folyamatosan keverve forraltam. Lekapcsoltam a gázt és elkevertem benne a felkockázott margarin,majd letakarva teljesen kihűtöttem. Közben néhányszor átkevertem.
A kihűlt lapot félbevágtam,megkentem a fele krémmel.Erre került a másik lap és a maradék krém,körbe is bekentem a tortát. Végül szeletelt mandulával szórtam meg a tetejét.
Pár órára hűtőbe tettem,csak utána vágtam fel.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése