2021. december 3., péntek

SPORTSZELET

 

Egy süteményes könyvben találtam erre a receptre. Nem tudom, hogy miért ez lett a neve, mert egyáltalán nem hasonlít az igazi sport szelethez, de nagyon finom lett. Szerintem a karácsonyi ünnepi asztalon is megállja a helyét, ha valaki kipróbálna valami újdonságot a hagyományos bejgli, zserbó, mézes krémes... sütik helyett. 
A  lisztet megvásárolhatjátok az Oregano webshopban vagy a Nutrifree webshopban.




Tészta:
35 dkg NutriFree Mix per Dolci liszt
15 dkg porcukor vagy 35 g Süssina por
40 g vaj vagy margarin
1 tojás
3 púpozott ek cukrozatlan kakaópor
1/2 tk szódabikarbóna
4-5 púpozott ek tejföl (a tészta állagától függően!)

Krém:
5 dl tej ( legközelebb több tejjel készítem, 6-7 dl mert így elég sűrű lett)
2 cs Dr Oetker eredeti vanília puding
15 dkg vaj vagy margarin
15 dkg porcukor vagy folyékony édesítő

Tetejére:
100 g étcsoki
2 ek olaj

A margarint és az édesítőt habosra kevertem (volna, de mivel az édesítő nem úgy viselkedik, mint a porcukor, ezért a tojást is hozzátettem és így kevertem 1-2 percig robotgéppel). A lisztet, az átszitált kakaóport és a szódabikarbónát elkevertem. Hozzáadtam a tojásos keveréket és annyi tejfölt, hogy jól gyúrható és nem száraz tésztát kapjak. Ez nálam 5 evőkanálnyi volt. A tésztát 3 részre osztottam és rizslisztes sütőpapíron egyesével kinyújtottam kb. 20x25 cm-es téglalapokra. Belehúztam a sütőpapírral egy gáztepsibe és egyenként 170 fokos előmelegített sütőben kb. 10-12 perc alatt megsütöttem a lapokat. Majd hagytam teljesen kihűlni őket.
Amíg sültek a lapok, elkészítettem a krémet. A pudingot elkészítettem a zacskón lévő recept szerint 5 dl tejjel, folyékony édesítővel. Majd langyosra kihűtöttem. A puha margarint habosra kevertem ( porcukorral készítve a 15 dkg vajat/margarint kell habosra keverni a 15 dkg porcukorral!).
Majd a kihűlt pudinghoz kevertem robotgéppel. A krémet elfeleztem és megtöltöttem vele a kihűlt lapokat. Végül a csokit gőz fölött felolvasztottam az olajjal és a sütemény tetejére simítottam.
Pár órára betettem a hűtőbe és utána szeleteltem fel.





1 megjegyzés: