2021. október 24., vasárnap

SAJTOS - MASCARPONÉS POGÁCSA

 


Volt egy bontott mascarponém és ehhez kerestem most egy sós süti receptet. Egy búzás pogácsára esett a választásom. A receptet nem linkelem be, mert nagyon sokat változtattam rajta és már úgysem lenne felismerhető. A lényeg a lényeg, hogy elképesztően finom lett! A sajt finoman ropog a tetején és a belseje, nagyon puha és réteges a reszelt sajttól. Egyszerűen imádom.
A NutriFree Mix per Pane lisztet megvásárolhatjátok az Oregano webshopban vagy a Nutrifree webshopban.




50 dkg NutriFree Mix per Pane liszt + 1 ek a dagasztás végén
26 dkg mascarpone
1 tojás
1,5 dl langyos tej
30 g friss Budafoki élesztő
1 tk útifűmaghéj (por változat)
1 tk cukor
1 csapott ek só
+
1 tojás
kb. 25 dkg reszelt sajt (fele a tésztára, fele a tetejére)

A tejben 1 tk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztben elkevertem a sót és az útifüvet. Beleöntöttem az élesztős tejet, a mascarponét és a tojást. Géppel összedolgoztam, nagyon ragacsos volt a tészta, ezért adtam még hozzá egy púpozott ek lisztet.
Letakarva 2 órát hagytam kelni. (Azért ilyen sokat, mert mást is csináltam közben. 21 fok volt a konyhában, úgyhogy nem volt sok neki a 2 óra.)
Kelesztés után rizslisztes deszkán kinyújtottam kb. fél centi vastagra. Megszórtam reszelt sajttal, harmadolva hajtogattam, majd alulról fölfelé és lefelé szintén harmadolva. Ezután újra kinyújtottam és megint megszórtam sajttal, majd újra hajtogattam. (Legközelebb több rétegben teszek rá sajtot és legalább 4x meghajtom, hogy még sajtosabb és rétegesebb legyen.)
Kinyújtottam ujjnyi vastagra, (igyekeztem téglalap alakúra, mert most nem pogácsa szaggatót használtam hanem késsel felkockáztam).
Késsel bevagdostam a tetejét, lekentem felvert tojással és megszórtam rengeteg sajttal. Ezután felkockáztam és sütőpapíros tepsibe tettem a pogikat. Hagytam még kb. 20 percet pihenni. Végül 180 fokos sütőben megsütöttem. Isteni finom!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése