2021. október 24., vasárnap

NOSZTALGIA KAKAÓS KALÁCS

 


Régen sütöttem már kalácsot, úgyhogy már nagyon aktuális volt. Valami újat szerettem volna kipróbálni és Gastrohobbi receptjére esett a választásom. Egyáltalán nem bántam meg, mert szuper jól sikerült. Nagyon finom, jó állagú és puha kalács lett, hozza az igazi búzás kalács érzést. Vajjal és házi szilvalekvárral ettük.
Pár dolgot változtattam rajta, több tejet tettem bele, édesítőt használtam és tettem hozzá útifüvet is.
A NutriFree Mix per Pane lisztet megvásárolhatjátok az Oregano webshopban vagy a Nutrifree webshopban.




50 dkg NutriFree Mix per Pane liszt
25 g friss Budafoki élesztő
1,5 dl tej
150 g 20%-os tejföl
120 g cukor vagy 40 g DW 1:4 édesítő
1 tk cukor
1 tojás
50 g vaj vagy margarin
25 g cukrozatlan holland kakaópor (+2 ek Süssina, mi édesebben szeretjük a kalácsot)
1 tk útifűmaghéj (por változat)
Tetejére: 
1 tojás

A tejben 1 tk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztben elkevertem az édesítőt és az útifüvet. Beleöntöttem az élesztős tejet, a langyos tejfölt, a tojást és a margarint. Dagasztógéppel alaposan kidolgoztam. A kakaót, az édesítőt elkevertem pár ek vízzel (ez nálam 7 ek volt). Majd a tésztát két felé osztottam és az egyikbe belekevertem a kikevert kakaót. Ezután letakarva, külön tálban kelesztettem a tésztákat kb. 1,5 órát.
Miután megkeltek a tészták, rizslisztes lapon egyenként kinyújtottam őket kb. ujjnyi vastagra. A világos tésztára ráfektettem a kakaós tésztát, picit átmentem rajta a nyújtóval. Majd a hosszabbik oldal mentén középen kettévágtam. Mindkettőt feltekertem, szintén a hosszabbik oldala mentén. Majd a kettőt összecsavartam és a vajazott, lisztezett kenyér formába fektettem. 30 percet hagytam még letakarva kelni. Ezután felvert tojással lekentem és 170 fokos előmelegített sütőben kb. 50-55 perc alatt megsütöttem. Én menet közben letakartam a tetejét, mert nagyon pirult.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése