2015. március 9., hétfő

TÚRÓS BATYU



Tegnap túrós batyut sütöttem,ebéd utáni desszertnek.Finom lett,de azt hiszem a lisztekkel még variálni fogok,mert a tészta szépen megkelt,kép is van róla lejjebb,de sütés közben már nem kelt meg annyira ,amennyire szerettem volna.Úgyhogy kipróbálok majd más lisztet is hozzá,viszont az íze finom,a fiamnak nagyon ízlett.

30 dkg Nutri free mix per dolci
1 tk Fiber Husk
2 dkg friss élesztő
2 dl langyos tej
1 mk cukor
4 ek Süssina édesítőpor
1 tojás
5 dkg puha vaj
Töltelék:
25 dkg túró
1 kezeletlen citrom reszelt héja
1 tojás
1 tk vaníliás fruktóz
ízlés szerint édesítőszer

A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt.Az édesítőszert és a Fiber Huskot elkevertem a liszttel.Majd hozzáadtam az élesztős tejet és a tojást.Elkezdtem dagasztani géppel és a puha vajat is beledolgoztam.




Amikor összeállt a tészta,folpackkal letakartam és meleg helyen hagytam kelni kb. 1 órát.Ilyen szépen megkelt:


Amíg kelt a tészta,összekevertem a tölteléket:A túrót összetörtem krumplinyomóval,belekevertem a citromhéjat,a tojást,a fruktózt és az édesítőszert.


A tésztát vékonyra kinyújtottam és 9 négyzetre felvágtam.Majd a négyzetek közepébe kb 1 evőkanál tölteléket tettem.Összefogtam a csücsköket,legközelebb szorosabban fogom,mert most szétnyíltak.


Majd sütőpapíros tepsiben,még 10 percet pihentettem.



Lekentem tojással és 180 fokos sütőben megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése