2017. január 2., hétfő

PIZZÁS TEKERCS



Ma két új receptet is kipróbáltam,Glutenix Alba-mix lisztből. Az egyik sós,a másik édes lett,de az alaptészta ugyanaz. Kelt tészta készítéséhez most próbáltam először az Alba-mix lisztet és nagyon jól bevált.
Először a pizzás tekercset készítettem el és miután láttam milyen jól sikerült,megalkottam az édes verziót is,abból készült az almás kalács. Nagyon jó állagú tésztát kaptam,amivel könnyű volt dolgozni és nagyon finom lett!




25 dkg Glutenix Alba-mix liszt
50 g olvasztott vaj vagy margarin
2,5 dl meleg tej
1 mk cukor
3 mk só
20 g friss Budafoki élesztő
1 tk Naturbit Psyllium rost őrlemény (útifűmaghéj liszt)

Töltelék:sonka,reszelt sajt,ketchup,pizzakrém
Tetejére:1 tojás
              szezámmag

A meleg,de nem forró tejben 1 mk cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval és a útifűvel. Majd hozzáadtam a felfutott élesztőt és az olvasztott vajat. Géppel alaposan kidolgoztam a tésztát. Ezután letakartam és meleg helyen a duplájára kelesztettem.
Ilyen volt kelesztés előtt:


Miután megkelt rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam:





Lekentem pizzakrémes ketchuppal,rászórtam az apróra vágott sonkát és megszórtam reszelt sajttal:



Majd feltekertem és cérnával 10 darabra felvágtam:



Sütőpapíros tepsibe tettem a tekercseket,lekentem felvert tojással és megszórtam szezámmaggal:


180 fokos sütőben megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése