2016. december 21., szerda

MÉZESKALÁCS SZELET



A szokásos mézeskalácsom tésztájából és grízes krémből készítettem ezt a süteményt. Egy éjszakát hűtőben kell tartani,hogy megpuhuljon a tészta a krémtől. Nagyon finom süti lett belőle!


Mézeskalács:
50 dkg Naturbit Alfa-mix liszt
20 g édesítőpor vagy 17 dkg porcukor
20 dkg langyos méz vagy mézpótló
1 tojás + 1 tojássárgája
10 dkg olvasztott margarin
2 mk szódabikarbóna
3 tk mézeskalácsfűszer

A száraz hozzávalókat elkevertem,majd mindent összegyúrtam.1 órára hűtőbe tesszük,ha túl lágy lenne a tészta. Én nem szoktam,az édesítős tészta nem igényli.
4 gombócra osztottam. Egyet kinyújtottam rizslisztes sütőpapíron,amit akkorára vágtam,mint a tepsi hátulja (23x29 cm-es tepsit használtam,ezek a felső peremének adatai). Óvatosan átemeltem a hátuljára és 170 fokos sütőben megsütöttem. 3 lapot készítettem így,óvatosan kell bánni vele,mert törik. A 4.gombócot is kinyújtottam és formákat szaggattam ki belőle,ez kerül a süti tetejére.
Amíg sültek a lapok,elkészítettem a krémet.






Krém:
1 l tej
10 ek rizsdara
2 tk vaníliás fruktóz vagy cukor
folyékony édesítőszer vagy 24 dkg porcukor (ízlés szerint)
40 dkg margarin

A tejet,a vaníliás cukrot,az édesítőt és a rizsdarát elkevertem és felforraltam,besűrítettem. Ha porcukorral készíti valaki,akkor a cukrot a margarinnal kell habosra keverni. Én csak a margarint kevertem ki habosra és az édesítőt a tejbe szoktam tenni. A tejbegrízt kihűtöttem,majd belekevertem a margarint. Egy mézeskalács lapot megkentem a krém harmadával,erre tettem egy újabb lapot. Majd a krém következő harmadát,majd ismét egy lap következett. Végül a maradék krémet és arra a mézes formákat rendeztem el. Egy éjszakára hűtőbe tettem,hogy megpuhuljon a mézeskalács.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése