2016. december 20., kedd

SÓS LEVELES TÉSZTA



A jól sikerült leveles almás táska után,most kipróbáltam a sós változatot is. Nutri free mix per pane lisztet használtam és tettem bele 2 tk Nutri free mix Xantanot is. Nagyon jól működött a lisztcsere és a xantano együtt. Nem tört a tészta,nagyon könnyű volt vele dolgozni! A töltés és formázás során sem repedt el,nagyon jól vizsgázott ismét a Nutri liszt! És persze leveles lett,remélem a képeken látszik. Legközelebb nagyobb adagot készítek és az utolsó nyújtás után lefagyasztok belőle. Remélem ugyanolyan jó lesz a mélyhűtőből kivéve is,mint frissen.










25 dkg Nutri free mix per pane liszt
2 tk Nutri free mix Xantano (rugalmasságot ad a tésztának) Kihagyható, nélküle is jó lesz a tészta!
25 dkg Rama margarin
1 dl hideg víz
1 csapott tk só
1 tk 10%-os ecet

Kenéshez:1 tojás
Töltelék:ízlés szerint bármi lehet
             nálam:mozzarella,sonka,virsli,ketchup,sajtkrém
Tetejére:reszelt sajt,szezámmag

5dkg lisztet összegyúrtam 20 dkg margarinnal,lapos téglává formáztam és folpackba csomagolva betettem a hűtőbe.
A 20 dkg lisztet elmorzsoltam az 5 dkg margarinnal,majd hozzáadtam a sót és az ecetet. A vizet apránként adagoltam hozzá,miközben kézzel összegyúrtam. 1 dl vizet készítettem oda és mindet felvette a tészta.
Ezután vágtam a tésztagombócba egy keresztet és letakarva hagytam pihenni 30 percet.
Rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam fél centi vastagra a tésztát és a közepébe tettem a margarin téglát. Ráhajtottam a tésztát és kinyújtottam.
Tehát a lépések:
            nyújtás
            harmadolva hajtogatás
            fordítás
            nyújtás
            könyv alakban hajtogatás
            hűtő 20 perc
Ezt 4x kell megismételni. A fázisfotókat megtaláljátok a leveles almás táskánál!
A negyedik hajtogatás után kinyújtottam kb. fél centi vastagra és négyzetekre vágtam fel a tésztát,megtöltöttem őket. A leeső darabokat nem gyúrtam össze,hanem egymásra fektettem és úgy nyújtottam ki újra. Csináltam csíkokat is és megtekertem őket. Lekentem tojással és megszórtam szezámmaggal és sajttal.
200 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése