2016. december 7., szerda

DIÓS-MÁKOS ZSERBÓKEHELY



A nagyon jól sikerült bejgli tésztájából készítettem ezt a zserbót. Tavaly Karácsonykor BAB blogján láttam meg ezt a zserbókelyhet és úgy döntöttem,hogy most elkészítem az én változatomat.
Én egyszerűen,csak vaníliás pudinggal készítettem el.
Nagyon finom,a fiam imádta!





Dupla mennyiséget vettem a bejgli tésztájából:
50 dkg Nutri free mix per pane liszt
26 g friss élesztő
60 g gyümölcscukor vagy 80 g cukor
2 M-es tojás ( a kettő együtt 94 g volt)
110 g puha Rama margarin vagy vaj
256 g meleg,de nem forró tej
Tetejére:1 tojás


A lényeg az,hogy a margarin,a tej és a tojás együtt 460 g legyen. Tehát először lemértem a margarint és a tojást együtt,ami 204 g volt. Ezért 256 g tej kellett még hozzá,az egész a tojás nagyságától függ.
Én friss élesztőt használtam,amit kevés cukorral felfuttattam a meleg tejben. A dagasztógép táljába kimértem a lisztet és a gyümölcscukrot. Majd hozzáöntöttem az élesztős tejet,a puha margarint és a tojást. A géppel összedagasztottam,ezután letakarva meleg helyen 1 órát hagytam kelni.

Töltelék:
15 dkg darált mák
30 dkg darált dió
édesítőszer vagy cukor ízlés szerint
diabetikus sárgabaracklekvár
diabetikus cseresznye lekvár vagy erdei gyümölcslekvár
bio reszelt citromhéj



            
25x35 cm-es tepsi
A megkelt tésztát 4 gombócra osztottam. Majd egyet rizslisztes szilikonlapon kinyújtottam tepsi nagyságúra és belefektettem a tepsibe. Megkentem baracklekvárral. A darált diót elkevertem édesítővel és 1 tk reszelt citromhéjjal. Ennek a felét rászórtam a baracklekvárra. Majd kinyújtottam egy újabb lapot és a tepsibe fektettem. Ezt megkentem cseresznyelekvárral. A darált mákot is elkevertem édesítővel és kevés reszelt citromhéjjal. Az egészet a cseresznyelekvárra szórtam egyenletesen. Egy újabb lap következett,rá baracklekvár és a dió másik fele. Végül befedtem az utolsó lappal és lekentem felvert tojással a tetejét. 180 fokos előmelegített sütőben 45 percet sütöttem. Ha nagyon barnul a teteje,alufóliával fedjük le!
Miután kihűlt,vékony csíkokra vágtam fel pár darabot,ezek kerültek a poharakba.

Vaníliapuding:
5 dl tej
folyékony édesítőszer vagy cukor
1 tk vaníliás fruktóz vagy cukor
fél csomag,20 g vaníliás pudingpor
A főzős pudingot a zacskó szerint elkészítem a fele pudingporral.

Miután kihűlt,rétegeztem a zserbót a pudinggal a poharakba.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése