2016. december 19., hétfő

MÉZESKALÁCS MESTER SÜTEMÉNYLISZTBŐL



Ma kipróbáltam egy új mézeskalács receptet,ami Bettitől van. Nagyon népszerű ez a recept a Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok facebookos csoportban,ezért én is rászántam magam,hogy megcsináljam. Nagyon finom lett és tényleg puha! Annyit változtattam rajta,hogy fél adagot sütöttem,mert csak ennyi Mester sütilisztem volt és nem szerettem volna keverni. Illetve a porcukor helyett édesítőport tettem bele,de a méz maradt,most nem mézpótlót használtam.




62,5g méz
62,5 g vaj
1,5 tojás
10 g Süssina édesítőpor vagy 75 g porcukor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1 tk Lucullus mézeskalács fűszerkeverék
1 evőkanál citromlé
lehet még reszelt narancs-vagy citromhéjat tenni bele,én most nem raktam
250 g Mester süteményliszt vagy Schär mix B liszt

A mézet és a vajat felmelegítettem a mikróban,csak éppen annyira,hogy a vaj felolvadjon benne. Megvártam míg kihűlt. Az édesítőt,a fűszert,a szódabikarbónát,a citromlét és a tojást egy habverővel összekevertem. Majd hozzáadtam a mézes vajat és a lisztet,kézi mixerrel összedolgoztam. Betti receptjében ez egy nagyon lágy és kenődős massza lett,nekem nem lett annyira lágy,az édesítő miatt.
Folpackba csomagoltam és csak 1 órára tettem be a hűtőbe (az eredeti 8 óra helyett).
Tökéletes lett a tészta,nagyon jó volt dolgozni vele miután lehűlt.
Rizslisztes lapon,kb fél centisre kinyújtottam,majd különböző formákat szaggattam ki belőle. Sütőpapíros tepsiben 170 fokos sütőben,kb 10 perc alatt megsütöttem. Ebből a fél adagból két gáztepsi mennyiség lett. Miután kihűlt kidíszítettem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése