2018. szeptember 7., péntek

MANDULÁS-CSOKIS KEKSZ



csokis keksz receptjét használtam ehhez a kekszhez, de most a liszt egy részét kicseréltem mandulalisztre. Nagyon finom lett ez a változat is.



25 dkg vaj vagy margarin
kb. 4-5 ek folyékony édesítőszer (vagy 30 dkg cukor,az eredeti recept szerint)
2 tojás
5 dkg rizsliszt
15 dkg Schar Mix B liszt
10 dkg mandulaliszt
10 dkg csokicsepp vagy darabolt étcsoki (nekem most csak 50 g volt itthon)
3 ek cukrozatlan kakaópor
1 tk sütőpor
1 csipet só

A puha vajat és az édesítőszert habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojásokat és elkevertem benne.
A liszteket, a kakaóport, a sót és a sütőport összekevertem egy tálban és hozzáadtam a tojásos masszához. Miután a gép összedolgozta, beleszórtam a csokicseppet és azzal is elkevertem.
Vizes kézzel golyókat formáztam és sütőpapíros tepsibe tettem őket, kicsit ellapítottam. A receptben az volt, hogy ellapulnak a sütőben,de az édesítőszer miatt nálam ez nem opció. Ezért nyomtam le egy kicsit őket. A porcukorral készült változat gondolom ellapul magától.




180 fokon kb. 15 percig sütöttem a kekszeket. Nem szabad sokáig sütni,mert kiszáradnak!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése