2018. szeptember 26., szerda

SAJTOS-SONKÁS HERNYÓKIFLI


sajtos-kolbászos csiga tésztáját használtam ehhez a hernyókiflihez. Nagyon finom, puha péksüti lett ebben a formában is. Nagyon szeretem ezt a tésztát, joghurttal és tejföllel is ugyanolyan finom lesz. Most megint tejföllel készítettem, mert az volt itthon.




8 darab lett belőle
35 dkg Nutri free mix per pane liszt
20 g élesztő
1 dl tej
25 ml olaj
175 g 12 %-os tejföl
1 tojás
1,5 tk só
1 mk cukor
1 tk útifűmaghéj (a por változata)

Töltelék:
8 szelet trappista sajt
4 szelet Tauris gépsonka félbevágva

Tetejére: 
1 tojás

Az élesztőt a meleg tejben a cukorral felfuttattam.
A lisztet, a sót és az útifüvet összekevertem, hozzáadtam az élesztős tejet, a langyos tejfölt és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és mikor már összeállt a tészta, beleöntöttem az olajat is.
Pár percig dagasztottam, majd letakarva, meleg helyen hagytam kelni 1 órát.
Elég ragacsos lett a tészta, de így a jó, mert kelés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele!





Miután megkelt, rizslisztes deszkán picit átgyúrtam a tésztát. Majd vékonyra kinyújtottam (kb. fél cm). 8 téglalapra felvágtam és az egyik végén pizzavágóval becsíkoztam, ahogy a képen látszik.
Rátettem mindegyikre egy szelet sajtot és egy fél szelet sonkát. Majd feltekertem a sajt felőli oldaláról úgy, hogy a vége alulra kerüljön.






Sütőpapíros tepsibe tettem a kifliket és lekentem felvert tojással. 



180 fokos sütőben megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése