2018. május 11., péntek

SAJTOS-KOLBÁSZOS CSIGA ÉS BOLOGNAI SZÓSZOS HÁROMSZÖG


dupla sajtos kifli tésztájából sütöttem tegnap kolbászos csigákat és bolognai szószos háromszögeket. Annyit változtattam csak, hogy joghurt helyett tejfölt használtam hozzá, mert az volt itthon. Nagyon finom, puha és foszlós lett így is a tészta.



9 tekercsem lett és 12 darab csigám.
35 dkg Nutri free mix per pane liszt
20 g élesztő
1 dl tej
25 ml olaj
175 g 12 %-os tejföl
1 tojás
1,5 tk só
1 mk cukor
1 tk útifűmaghéj (a por változata)

Töltelék:
bolognai szósz
sajt
kolbász
tejföl

Tetejére:
1 tojás
sajt

Az élesztőt a meleg tejben a cukorral felfuttattam.
A lisztet, a sót és az útifüvet összekevertem, hozzáadtam az élesztős tejet, a langyos tejfölt és a tojást. Bekapcsoltam a dagasztógépet és mikor már összeállt a tészta, beleöntöttem az olajat is.
Pár percig dagasztottam, majd letakarva, meleg helyen hagytam kelni 1 órát.
Elég ragacsos lett a tészta, de így a jó, mert kelés közben változik az állaga és könnyű lesz dolgozni vele!




Miután megkelt, rizslisztes deszkán picit átgyúrtam és két gombócra osztottam a tésztát.
Vékonyra kinyújtottam (kb. fél cm) az egyiket és megkentem bolognai szósszal. Majd feltekertem és háromszögekre vágtam fel. Sütőpapíros tepsibe tette, lekentem tojással és megszórtam sajttal.




A másik gombócot is kinyújtottam, lekentem kb. 1 ek tejföllel, kolbászt tettem rá és megszórtam reszelt sajttal. Feltekertem és cérnával feldaraboltam csigákra. Sütőpapíros tepsiben lekentem a tetejüket tojással.




Végül 180 fokos sütőben megsütöttem.



                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése