2017. március 25., szombat

SÓS RUDAK



Tegnap a zserbós minicsigák mellett még sós rudakat is sütöttem. Ezt a receptet Limaránál találtam és már többször megsütöttem,mert nagyon finom. Gyorsan elkészül,élesztő és sütőpor sem kell hozzá.
Nagyon finom,puha a végeredmény és másnapra sem szárad meg. Ismét a jól bevált Nutri free mix per pane lisztet használtam hozzá.




50 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 csapott ek só
25 dkg Rama margarin
25 dkg reszelt trappista sajt
2 tojás
3 púpozott ek tejföl (ha nem áll össze a tészta,még egy kis tejfölt tehetünk bele)
1 mk útifűmaghéj (por) -ez elhagyható

Tetejére:
1 tojás
reszelt sajt
köménymag
szezámmag

A lisztet elkevertem a sóval és az útifűvel,majd elmorzsoltam a margarinnal. Azután hozzáadtam a reszelt sajtot,a tojást és a tejfölt és alaposan összegyúrtam.
A recept szerint legalább 2 órára hűtőbe kellene tenni,de én nem tettem be és így is nagyon jó lett.
Nem ragacsos,rugalmas,jól nyújtható tésztát kaptam!



Rizslisztes deszkán átgyúrtam,majd kb.1 centi vastagra kinyújtottam.



A széleit egyenesre vágtam,a leeső részeket újra összegyúrtam.
Megkentem tojással és megszórtam sajttal,köménymaggal és szezámmaggal.









Pizzavágóval kb fél centis csíkokra vágtam fel és sütőpapíros tepsiben 180 fokos sütőben megsütöttem.






1 megjegyzés: