2017. március 24., péntek

ZSERBÓ MINICSIGÁK



Ma nagyon finom zserbó csigákat sütöttem,omlós tésztából. A tésztát a kókuszhabos csiga receptem alapján csináltam,ami még búzásan van meg nekem. A kókuszosat nemrég megcsináltam gluténmentesen,azért nem került fel,mert a hab nem sikerült szépre. Legközelebb azt is felteszem majd.
Ebből most egész pici darabokat készítettem,egy falat az egész,kb 100 darab lett belőle.
Természetesen az egyik kedvenc lisztemet használtam hozzá,Nutri free mix per pane lisztet.
Ismét jól vizsgázott ennél az élesztős omlós tésztánál is!




40 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 tk útifűmaghéj (por) -elhagyható,szerintem nélküle is jó
1 ek Süssina por vagy 1 ek porcukor (eredetileg nem írja a recept,de én tettem bele)
25 dkg Rama margarin
4 tojás sárgája
25 g friss Budafoki élesztő
1 dl meleg tej (nem forró!)
1 mk cukor


Töltelék:
5 púpozott ek dió
7 ek Süssina por vagy ízlés szerint porcukor
sárgabarack lekvár

Tetejére:
olvasztott étcsokoládé

Az élesztőt a tejben 1 mk cukorral felfuttattam. A lisztet elkevertem az édesítővel és az útifűvel. Elmorzsoltam benne a margarint,majd hozzáadtam az élesztős tejet és a tojássárgáját. Kézzel összegyúrtam. Letakarva 30 percet pihentettem,nem fog nagyon megnőni,csak egy picit. De nem is kell neki.


Előtte:

 Pihentetés után:



Kétfelé vettem a gombócot és az egyiket rizslisztes deszkán vékonyra kinyújtottam:




Megkentem lekvárral és megszórtam az édesítővel elkevert dióval:




Ezután a rövidebb oldalánál elkezdtem feltekerni. Úgy,hogy kb. egy töltött palacsinta vastagságú legyen,majd pizzavágóval elvágtam. Megint tekertem és elvágtam,így lett 3 darab belőle:




Cérnával 1,5 cm-es darabokra vágtam fel és sütőpapíros tepsibe tettem őket:



A másik tésztagombóccal ugyanezt megismételtem.
180 fokos sütőben megsütöttem.







Nagyon finom lett!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése