2016. március 16., szerda

ALMÁS PITE



Tegnap almás pitét sütöttem,nagyon finom lett. Mindig ezt a receptet használom,mert nagyon bevált nekünk. Egy búzás verziót alakítottam át gluténmentessé,nem kellett semmit változtatnom,csak a lisztet cseréltem ki Shar mix b lisztre.




20x30 cm-es tepsi
25 dkg Schar mix b liszt
12,5 dkg margarin
1 tojás+1 sárgája
1/2 zacskó sütőpor
1 tk vaníliás fruktóz ( vagy vaníliás cukor)
1 ek tejföl
10 g Süssina édesítőpor (vagy 100 g porcukor)
1 csipet só

+ tetejére 1 tojássárgája
szóráshoz GM zsemlemorzsa vagy darált dió

Töltelék: 500 g alma (pucolva,magozva)
                fahéj
                édesítőszer (ízlés szerint)





A lisztet elkevertem a sóval,az édesítővel,a vaníliás fruktózzal és a sütőporral. Majd elmorzsoltam benne a margarint és hozzáadtam a tojásokat és a tejfölt. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam,majd folpackba tekerve,fél órára betettem a hűtőbe. Ha porcukorral készíti valaki 1 órát kell a hűtőben pihentetni.
Addig elkészítettem a tölteléket,megpucoltam az almát és lereszeltem. Kevertem bele fahéjat és édesítőt.
A tésztát kettéosztottam,lisztezett sütőpapíron kinyújtottam az egyik gombócot tepsi nagyságúra. Majd belefordítottam a tepsibe és lehúztam róla a papírt. Megszurkáltam villával,megszórtam GM zsemlemorzsával és elosztottam rajta a kinyomkodott almát. A másik tésztagombócot is kinyújtottam úgy mint az előzőt. Ráfordítottam az almára és lehúztam róla a papírt,lenyomkodtam a széleket. A tetejét megkentem tojássárgájával és megszurkáltam villával. 180 fokos sütőben megsütöttem.



5 megjegyzés:

  1. Kedves Andi! Ezt a receptet Miklós universal lisztkeverékkel is el lehet készíteni? Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Kedves Angelina!
      Talán a tejföl mennyiségének növelésével. De sajnos nem tudom, hogy tojás nélkül milyen lesz.

      Törlés