2016. március 25., péntek

KARAMELLTORTA



Holnap vendégség lesz nálunk,ezért ma két tortát is sütöttem. Karamelltorta lett az egyik,a másik csokitorta. A díszítés nem lett tökéletes,de a krém nagyon-nagyon finom lett!





Piskóta:26 cm-es tortaforma
9 tojás
135g fruktóz (vagy  180 g cukor)
60g kukoricakeményítő

120 g rizsliszt


A tojásokat kettéválasztottam,a fehérjét a fele cukorral kemény habbá vertem.A sárgájákat a másik fele cukorral habosra kevertem.A kettőt óvatosan összekevertem,majd beleszitáltam a lisztes keményítőt és összeforgattam.Két forma aljába sütőpapírt tettem és kettéosztottam a tésztát.180 fokos előmelegített sütőbe tettem és amikor már megemelkedett,visszavettem a hőfokot 160 fokra.Tűpróbáig sütöttem,rácson hagytam kihűlni.Amikor kihűlt mind a kettő piskótát két lapra felvágtam. Így lett 4 lapom.

Krém:
2 cs Dr Oetker karamellás puding
8 dl tej
folyékony édesítő (vagy ízlés szerint cukor)
kb. 5 ek tejszínhab

Díszítés:
20 dkg gyümölcscukor
Tejszínhab


A krémhez a zacskón lévő leírás szerint elkészítettem,a 8 dl tejjel a pudingot.Majd,amikor teljesen kihűlt,belekevertem a tejszínhabot.
A  gyümölcscukrot karamellizáltam,majd olajjal lekent szilikonos sütőpapírra vékony rétegben ráöntöttem.Egy részét pedig,olajjal kikent szilikonos muffin formákba kanalaztam úgy,hogy vékony köröket kapjak.
A megszilárdult karamellt sodrófával összetörtem és egy részét a krémbe kevertem,egy része pedig a torta tetejére került.

A kihűlt piskóta lapokon elosztottam a krémet,a tetejére is kentem.Majd körben bekentem tejszínhabbal és végül díszítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése