2016. március 10., csütörtök

SÓS PEREC



Ma is sütöttem,mégpedig sós perecet. Nagyon finom puha lett a végeredmény! Az eredeti recepten kicsit változtattam,mert nekem nem volt itthon ciroklisztem és több tejet adtam hozzá,mert nagyon száraznak éreztem a tésztát. A recept innen van,Kiss Dóritól.





195 g Nutri free mix per pane liszt
195 g Schar mix b liszt
4 g Dr Oetker porélesztő vagy 12,5 g friss Budafoki élesztő (tejben, cukorral felfuttatva)
1 tk só
1 mk cukor
2 dl tej
1 tojás
50 g olvasztott margarin

Tetejére:1 tojás sárgája + 1 ek tej

Sóhab:4 ek víz
           2 ek rizsliszt
           1 ek só






A száraz hozzávalókat elkevertem a dagasztógép táljában,majd hozzáöntöttem a tejet és a tojást. Bekapcsoltam a gépet és mikor már összeállt a tészta nagyjából,beleöntöttem az olvasztott margarint is. 1-2 percig hagytam a gépet dolgozni,majd kézzel összegyúrtam gombóccá a tésztát.
Letakarva 50 percet kelesztettem. Ezután rizslisztes lapon 5 részre osztottam és kisodortam,perec alakúra formáztam őket. Sütőpapíros tepsire tettem őket. Még 20 percet hagytam kelni,majd lekentem tejes tojássárgájával. 175 fokos sütőben 12 percig sültek,addig kikevertem a sóhabot. Majd rácsorgattam a tetejükre és még kb.15 percet sütöttem a pereceket.





195 g Nutri free mix per pane
195 g Schar mix B
4 g dry yeast
1 tsp salt
1 tsp sugar
2 dl tepid milk
1 egg
50 g melted butter
+ 1 egg
+ 4 tbsp water
   2 tbsp rice flour
   1 tbsp salt

Stir salt, sugar and yeast in the flour. Add the egg, the milk and the melted butter into the mixture. Then stir using a mixer. Allow the dough to rise for 50 minutes. Divide the dough into 5 parts, then form pretzel-like shapes. Allow the pretzels to rise for 20 minutes. Afterwards, brush with egg wash. Bake for 12 minutes (175° C). Mix water, salt and rice flour together. Then put it on top of the pretzels. Bake for another 15 minutes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése