2016. március 9., szerda

ZSÖMLE



Zsömle is készült ma,méghozzá Puskás Betti receptje alapján. Az eredeti receptet is mellékelem.
Nagyon finom puha lett! Dupla adagot készítettem és 6 darab zsömlét csináltam belőle. Jó nagyok lettek!





100 g Beiker kenyérliszt
200 g Schar mix it universal liszt
200 g Nutri free mix per pane kenyérliszt
20 g útifűmaghéj (nem a liszt állagú, hanem a héj)
1 csomag szárított élesztő
10 g só
10 g cukor
4 ek olaj
260 g kézmeleg tej
260 g kézmeleg víz






A száraz hozzávalókat elkevertem,majd hozzáadtam a tejet és a vizet. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor összeállt a tészta,az olajat is beletettem. 5-10 percig dagasztottam. Azután 15 percet pihentettem,addig bekapcsoltam a sütőt 50 fokra és a tepsibe sütőpapírt tettem. Vizes kézzel gombócokat formáltam és a tepsibe tettem őket,távol egymástól,mert eléggé megnőnek.
40 percet hagytam kelni 50 fokon,majd lekentem a zsömléket olajjal és feltekertem a sütőt 190 fokra. Kb.30 perc alatt megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése