2016. március 25., péntek

CSOKITORTA



A másik mai tortám,csokitorta.Ahogy látszik is a díszítés félrecsúszott.Eredetileg nem is ilyen lett volna,de a csokikrémből kicsapódott a vaj,ezért mást kellett kitalálnom.




Kakaós piskóta:
9 db tojás
145 g gyümölcscukor (vagy 190 g cukor)
100 g rizsliszt +60 g kukoricakeményítő
40 g cukrozatlan kakaópor


A tojásokat kettéválasztottam,a fehérjét a fele cukorral kemény habbá vertem.A sárgájákat a másik fele cukorral habosra kevertem.A kettőt óvatosan összekevertem,majd beleszitáltam a kakaóporral elkevert lisztet és keményítőt,majd összeforgattam.A 26 cm-es tortaforma aljára sütőpapírt tettem és belesimítottam a keveréket.170 fokon tűpróbáig sütöttem.Rácson hagytam kihűlni.

Miután kihűlt,3 lapba vágtam. 


Krém:
2 cs Dr Oetker étcsokoládés pudingpor
8 dl tej
folyékony édesítő ( vagy ízlés szerint cukor)
kb.4 ek tejszínhab


A krémhez a zacskón lévő leírás szerint elkészítettem,a 8 dl tejjel a pudingot.Majd,amikor teljesen kihűlt,belekevertem a tejszínhabot.

Díszítés:
tejszínhab
étcsoki
fehércsoki

A krémet 3 felé osztottam,megkentem a lapokat és az egész tortát is bevontam vele.Majd díszítettem.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése