2016. március 9., szerda

IGAZI KIFLI



Eddigi próbálkozásaim a feltekerhető kiflivel nem voltak túl jók. Kemény és száraz lett a végeredmény. Ezt a receptet már régen elmentettem, a Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok Facebook csoportban,Fülöp Rozi tette közkinccsé. Ma jött el a pillanat,hogy kipróbáljam.
Isteni finom lett és ez nem túlzás! Pihekönnyű a tésztája,finoman ropogós a külseje,látszanak a rétegek,ha széttekerem! Egyszerűen fantasztikus lett!






32dkg liszt (13 dkg Nutri Free mix per pane,13 dkg Schar mix b liszt,6 dkg Beiker liszt)
1 tk só
10 g útifűmaghéj liszt
2,5 dkg friss élesztő
300 ml kézmeleg víz
1 mk cukor
4 ek kókuszolaj
+ a kenéshez kókuszolaj





Az élesztőt felfuttattam a cukros vízben. A dagasztógép táljában összekevertem a liszteket,a sót és az útifűmaghéjat. Majd hozzáöntöttem az élesztős vizet és bekapcsoltam a gépet,amikor már összeállt beletettem a kókuszolajat is. 5-6 percig dagasztottam a tésztát. Gombóccá formáltam vizes kézzel és kókuszolajjal megkent szilikonlapon kör alakúra nyújtottam. Pizzavágóval 8 cikkre vágtam,lekentem mindet kókuszolajjal és a széles végéről feltekertem,kifli formára alakítottam. Sütőpapíros tepsibe tettem őket,majd megkentem kókuszolajjal a tetejüket. 60 fokos sütőben 20-25 percig hagytam kelni.
Majd feltekertem a hőfokot 190 fokra és kb. 25-30 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése