2017. március 14., kedd

HÚSVÉTI KEKSZ



Tudom,hogy még messze van a Húsvét,de pár napja kaptam meg ezt a húsvéti sütipecsétet és mindenképpen ki szerettem volna próbálni. Nem csalódtam benne,mert nagyon jók a minták és könnyű vele dolgozni. A recept innen van. Annyit változtattam,hogy édesítővel készítettem és kihagytam a vanília kivonatot.




30 dkg Nutri free mix per dolci liszt
20 g Süssina édesítőpor (vagy 12 dkg porcukor)
12 dkg Rama margarin
2 M-es tojás
1 mk sütőpor
1,5 tk vaníliás fruktóz (vagy 1 cs vaníliás cukor)

A lisztet elkevertem az édesítővel,a sütőporral és a vaníliás fruktózzal. Majd elmorzsoltam benne a margarint és hozzáadtam a tojásokat. Kézzel alaposan összegyúrtam. A recept szerint 30 percre hűtőbe kell tenni,de én nem tettem,mert pont jó állagú volt a tészta a nyújtáshoz.
Rizslisztes szilikonlapon 3-4 mm vastagra kinyújtottam és kiszaggattam,ahogyan a képeken látszik.
Először a kör alakú formát belenyomta a tésztába,majd ebbe nyomtam bele a sütipecsétet.
A formát minden keksz után rizslisztbe mártottam,különben ráragad a tészta.









A kekszeket sütőpapíros tepsibe tettem és 160 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése