2018. május 14., hétfő

MASCARPONE KRÉMES EPERTORTA


Gyönyörű epreket vettem és volt itthon egy doboz mascarponém is. Ezért gondoltam arra, hogy sütök egy epertortát. Elképesztően finom lett! A krém és a piskóta is habkönnyű. Nagyon jól sikerült mind a kettő, könnyű gyümölcsös finomság lett.


3 darab 3 tojásos piskótát sütöttem hozzá 26 cm-es tortaformában!!!
1 piskótalaphoz:
3 tojás
45 g gyümölcscukor vagy 60 g cukor
40 g Nutri free mix per dolci liszt
20 g rizsliszt

A tojásokat a cukorral nagyon habosra felvertem, majd óvatosan beleforgattam az átszitált liszteket. Sütőpapíros formába belesimítottam a masszát és 160 fokon megsütöttem. Amikor kész lett, vártam pár percet, majd kivettem a formából, lehúztam a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni.
Ezt még 2x megismételtem, tehát 3 lapom lett.
Amíg sült a piskóta elkészítettem a krémet is.

Krém:
500 ml Hulala habtejszín
5 ek Süssina vagy 5 ek porcukor ízlés szerint!
1 tk vanília aroma
250 g mascarpone
2 csomag habfixáló
300 g eper apró kockákra vágva
200 g pürésített eper

Díszítéshez:
olvasztott étcsoki
zebra roletti
eper

A habtejszínt felvertem a habfixálóval és az édesítővel. Hozzáadtam az aromát és belekevertem a mascarponét is. Majd beleforgattam a pürésített epret. Kivettem a krém kb 1/4 részét, ez kerül a torta tetejére. A többi krémbe beleforgattam a feldarabolt epret.
Az egyik lapra ráhalmoztam a krém felét és rátettem egy másik lapot. Erre rákentem a krém másik felét és befedtem a 3. lappal. Erre került a félretett krém. Végül eperrel, olvasztott csokival és rolettivel díszítettem.













Update:
2018.05.29.

Epres-mascarpone krémes süti
Ugyanaz a krém, mint a tortánál. A piskóta is 9 tojásból készült. De most gáztepsiben sütöttem és 3 felé vágtam.
Annyira finom!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése