2018. október 3., szerda

JOGHURTOS BAGETT ALBA-MIX LISZTBŐL



Már egy ideje megvettem ezt a lisztet, hogy kipróbáljak belőle valamilyen péksütit. Tegnap gondolkoztam rajta, hogy mit süssek a fiamnak az iskolába és erre a bagettre esett a választásom.
A zacskón lévő receptet követtem kis változtatással. A víz nagyobbik részét joghurttal helyettesítettem (ezt egy Fb csoportban, Némethné Mayer Ingridnél láttam-köszönöm neki!) és tettem bele útifűmaghéjat is.
Nagyon finom lett. Ropogós külső, puha belső és másnaposan is puha maradt, nem lett száraz.
A lisztkeverék gluténmentes búzakeményítőt tartalmaz, amit nem minden cöliákiás tolerál!
Szerencsére nálunk nem jelent gondot.




50 dkg Glutenix Alba-mix lisztkeverék
2 tk só
1 tk útifűmaghéj (por)
1 mk cukor
1,5 dl víz
20 g friss Budafoki élesztő
3 dl joghurt

Tetejére:
olaj
vegyes magkeverék

A lisztet elkevertem a sóval és az útifűvel. Az élesztőt a cukorral felfuttattam a langyos vízben. Majd a liszthez öntöttem, a langyos joghurttal együtt. Géppel kb. 5 percig dagasztottam. Utána rizslisztes deszkán alaposan átgyúrtam. 6 részre osztottam a tésztát és bagett alakúra formáztam. Legközelebb hosszabbakat csinálok, hogy még inkább bagett hosszúságú legyen. Sütőpapíros tepsibe tettem őket, pengével bevagdostam és lekentem olajjal a tetejüket.




Majd 50 fokos sütőben 25 percet kelesztettem. Ismét lekentem olajjal és megszórtam magokkal.





Végül visszatoltam a 200 fokra feltekert sütőbe. A sütő aljába tettem egy tálka vizet és kb. 25-30 perc alatt megsütöttem.


 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése