2018. október 26., péntek

GESZTENYÉS HÓKIFLI SZAFI REFORM LISZTBŐL



Ma sütöttem ezt a gesztenyés hókiflit, a recept Szafi blogjáról van. Én pár dolgot módosítottam rajta, így az enyém nem tejmentes. De nagyon finom, puha lett így is.

Dupla adagot készítettem:
200 g Szafi Reform kenyér és péksütemény lisztkeverék
20 g Dia Wellness negyedannyi édesítő
csipet só
100 g tejföl
30 g frissen facsart citromlé
60 g olvasztott Rama margarin
2 db tojás
120 g víz

Töltelék:
250 g natúr gesztenyemassza 
édesítő
rumaroma
kb. 3 ek tej

Nyújtáshoz:
1-2 ek Szafi Reform kenyér és péksütemény lisztkeverék

Forgatáshoz:
poreritrit

Külön edénybe összekevertem a folyékony és a száraz alapanyagokat. Majd egybeöntöttem és fakanállal összedolgoztam, picit kézzel is átgyúrtam. Amíg a tölteléket elkészítettem, addig a tészta pihent. 
A gesztenyét krumplinyomón áttörtem, ízesítettem rumaromával és édesítővel. Majd kb. 3 ek tejet adtam hozzá, hogy krémesebb legyen az állaga.
A tésztát lisztes deszkán átgyúrtam és fél cm vastagra kinyújtottam. 6 cm átmérőjű pogácsa szaggatóval kiszaggattam. A leeső részeket újra összegyúrtam és szaggattam.
Kb. fél teáskanálnyi gesztenyét tettem minden körre. Félbehajtottam, jól lenyomkodtam a széleket, megsodortam és kifli formára igazítottam.



A formázás lépései:


Sütőpapíros tepsibe sorakoztattam a kifliket:



Végül 180 fokos sütőben kb. 22-23 perc alatt megsütöttem. Még melegen megforgattam poreritritben.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése