2018. október 26., péntek

TÚRÓS PITE


Ezt a túrós pitét még a 4 napos hosszú hétvégén sütöttem és most felkerül végre a blogra is. Nagyon finom lett, az biztos. A  mágnás diós pite tésztájából készítettem és a kimaradt tojásfehérjét a túróhoz kevertem.


Egy nagy gáztepsihez. Mindenképpen magas falú kell hozzá, mert a fehérjehabtól nagyon megnő a töltelék!!!
Tészta:
40 dkg Nutri free mix per dolci liszt
35 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 cs Dr Oetker sütőpor
30 g Süssina por vagy 18 dkg porcukor
1,5 kezeletlen citrom reszelt héja
6 tojássárgája
8-9 ek tejföl (nálam 9 púpozott)
37,5 dkg Rama margarin

Töltelék:
135 dkg tehéntúró
2 kezeletlen citrom reszelt héja
édesítőszer vagy  13-14 dkg porcukor (ízlés szerint)
4 ek tejföl
1 csomag Dr Oetker eredeti vaníliás pudingpor 
6 tojásfehérje

Tetejére:
1 tojás

A liszteket elkevertem a sütőporral, az édesítővel és a citromhéjjal. Utána elmorzsoltam benne a margarint. Hozzáadtam a tojások sárgáját és a tejfölt, majd összegyúrtam. A tésztát két gombócra osztottam. Ezután elkészítettem a tölteléket. A túrót krumplinyomón áttörtem. Belekevertem a citromhéjat, az édesítőt, a pudingport és a tejfölt. A tojásfehérjét géppel habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam a túrós krémbe. 
Az egyik tésztagombócot rizslisztes deszkán tepsi nagyságúra kinyújtottam és belefektettem a tepsibe. 

Most nem csináltam fázisfotókat, ez a kép a mágnás diós pitéhez készült. Csak mutatom, hogy ilyen tepsiben sütöttem a túrós pitét is.



A tölteléket rásimítottam, majd a másik kinyújtott tésztalappal befedtem. Villával megszurkáltam és felvert tojással lekentem. Végül 170 fokos sütőben kb. 1 óra alatt megsütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése