2017. november 19., vasárnap

MÁGNÁS DIÓS PITE NUTRI FREE LISZTEKBŐL



Ma húsleves volt nálunk az ebéd és "kellett" utána valami finom sütemény. Valami diósat keresgéltem és erre a receptre esett a választásom.
Azt kell mondjam nagyon jól döntöttem. Az egyik legfinomabb gluténmentes sütemény lett,amit eddig sütöttem! Nem száraz,nem fojtós,nagyon-nagyon finom és ízletes lett!
Jól megpakoltam lekvárral és citromhéjjal. Fantasztikus lett!




Én egy nagy gáztepsivel csináltam,így másfélszeres mennyiséget vettem. A tésztából maradt egy kicsi,a recept végén elárulom,hogy mi lett a sorsa.

40 dkg Nutri free mix per dolci liszt
35 dkg Nutri free mix per pane liszt
1 cs Dr Oetker sütőpor
30 g Süssina por vagy 18 dkg porcukor
1,5 kezeletlen citrom reszelt héja
6 tojás sárgája
8-9 ek tejföl (nálam 9 púpozott)
37,5 dkg Rama margarin

Töltelék:
30 dkg darált dió
25 g Süssina por vagy 30 dkg porcukor (ízlés szerint)
1,5 kezeletlen citrom reszelt héja
12 tojás fehérje /EREDETILEG: 6 fehérje van a receptben,de nekem úgy nagyon tömör lett,amikor a diót beleforgattam.  Ezután lazítottam még 3 fehérje habjával,de kellett még hozzá 3,így már kenhető lett. Lehet,hogy porcukorral készítve,elég kevesebb fehérje is. Úgy vettem észre,hogy az édesítő másképpen viselkedik a habban.

+sárgabarack lekvár

Tetejére:
1 tojás

A liszteket elkevertem a sütőporral,az édesítővel és a citromhéjjal. Utána elmorzsoltam benne a margarint. Hozzáadtam a tojások sárgáját és a tejfölt,majd összegyúrtam.
A tészta kétharmadát kinyújtottam rizslisztes deszkán,kb. 1 cm vastagra és beleigazítottam a tepsibe. A kilógó széleket levágtam.
A tojások fehérjét kemény habbá vertem az édesítővel. A diót elkevertem a citromhéjjal,majd beleforgattam a habba.
A tésztát megkentem sárgabarack lekvárral és rásimítottam a diós habot. A maradék tésztából rudakat sodortam és átlósan berácsoztam a tetejét. Majd óvatosan lekentem a rácsokat felvert tojással.







180 fokos sütőben 40 percig sütöttem,amíg szép színe lett.








És akkor mutatom mi lett a maradék tésztából.

Rizslisztes deszkán kb. fél centisre kinyújtottam és linzer szaggatóval kiszaggattam.
170 fokos sütőben világosra sütöttem.
Miután kihűlt lekvárral kettőt összeragasztottam. Így is nagyon finom,de egy kicsit kekszesebb az állaga.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése