2017. november 30., csütörtök

KAKAÓS MÉZES KRÉMES


Készülve a Karácsonyra kipróbáltam egy új receptet,amit Marikánál találtam. Annyiban más a mézes krémestől,hogy a tésztájába kakaó is kerül. És a lapok alját lekvárral kell lekenni.
Egy éjszakát a hűtőben kell pihentetni,hogy a lapok megpuhuljanak. Másnap lehet szeletelni,csak győzzük kivárni. Én tettem tojást is a tésztába és édesítővel készítettem.
Nagyon finom lett!




Tészta:
50 dkg Nutri Free Mix Per Dolci liszt
1 mk szódabikarbóna
11 ek tej
10 dkg Rama margarin
22 dkg diabetikus mézpótló vagy méz
25 g Süssina por vagy (10 dkg porcukor + 8 dkg kristálycukor)
4 csapott ek kakaópor
1 L-es tojás ( az eredeti receptben nincs tojás,de a lisztcsere és az édesítő miatt nekem kellett bele,hogy összeálljon a tészta)

A lisztet elkevertem a szódabikarbónával. A tejet,a margarint,a mézpótlót és az édesítőt egy lábasba öntöttem és felforraltam. Majd hagytam langyosra hűlni. A lisztet,a szódabikarbónát és a kakaót elkevertem. Amikor kihűlt a mézes keverék hozzáöntöttem a liszthez,beleütöttem a tojást és géppel összedolgoztam. 
4 felé osztottam és gombócokat csináltam a tésztából. Még melegen kell kinyújtani,két sütőpapír között. A felsőt lehúztam róla és egy tepsi hátuljára áthúztam a tésztát. 







160 fokos sütőben kb.12-14 perc alatt egyenként megsütöttem a lapokat. Majd hagytam,hogy kihűljenek.


Krém:
1/2 l tej
6 ek rizsliszt
1 tk vaníliás fruktóz vagy 1 cs vaníliás cukor
édesítőszer ízlés szerint vagy 15 dkg porcukor
20 dkg margarin

+ házi baracklekvár

A tejet,az édesítőt,a vaníliás fruktózt és a lisztet habverővel kevergetve egy lábosban felfőztem és besűrítettem jó keményre. Hagytam,hogy kihűljön. Majd a habosra kevert margarinhoz adtam,géppel kikevertem. Ha cukorral készítitek,akkor a margarint a cukorral kell habosra keverni.

Egy lapot megkentem a krém harmadával. Rátettem egy másik lapot,aminek az alját megkentem baracklekvárral. Megint rákentem a krém harmadát,majd jött egy másik lekváros lap. A maradék krém és az utolsó lekváros lap. A tetejére csokimáz került.

Lépések:









Csokimáz:
5 ek tej
5 ek víz (az eredeti receptben az egész csak víz)
10 ek Süssina vagy 10 ek cukor
8 ek kakaópor
8 dkg margarin

Ezeket egy lábosban összeforraltam,majd hagytam kihűlni és utána ráöntöttem a süteményre.
Végül éjszakára betettem a hűtőbe. Másnap felszeleteltem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése