2017. december 6., szerda

KARÁCSONYI CSOKIS KEKSZ



vaníliás karika receptjéből sütöttem ezt a karácsonyi mintás kekszet. Nagyon jól sikerült ez is.
Annyit változtattam csak,hogy kihagytam a sütőport,hogy megtartsa a mintát.
A kekszpecsétet a Cookori webáruházból rendeltem. Nagyon könnyen használható és 6 féle cserélhető minta van hozzá.





25 dkg Nutri free mix per dolci liszt
5 dkg mandula liszt (szerintem ettől lesz kekszesebb állaga)
15 g Süssina por vagy 8 dkg porcukor
15 dkg Rama margarin
1 tk vaníliás fruktóz vagy vaníliás cukor
1 tk vanília aroma
1 tojás
csipet só

+ olvasztott étcsoki,1 ek étolaj

A száraz hozzávalókat elkevertem egy tálban. Majd belemorzsoltam a margarint. A tojást kissé felvertem és hozzáadtam a vanília aromát. Végül ezt is belegyúrtam a tésztába. Most nem tettem be a hűtőbe.
Rizslisztes deszkán kb fél cm vastagra kinyújtottam. A kekszpecséttel kiszaggattam a tésztát. Majd sütőpapíros tepsibe tettem a kekszeket.









180 fokos sütőben kb 12-13 percig sütöttem. A teteje világos legyen,az alja világosbarna.
Miután kihűlt,az alját 1 ek olajjal megolvasztott csokiba mártottam. Rácson hagytam lecsöpögni (1-2 perc,mert ha megszárad nekem ráragad a rácsra!),majd sütőpapíros tányéron betettem a hűtőbe 10 percre. A sütőpapír azért kell,mert nem ragad rá a csoki és szépen leszedhető.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése