2018. október 10., szerda

MÁKOS ÉS DIÓS KIFLIK



Ismét nagyon finom és puha kifliket sütöttem, a jól bevált túrós kifli tésztájából. Ez már a sokadik variáció, bármilyen töltelékkel is készítettem elképesztően finom lett.
mogyorókrémes és a gesztenyés változatot is érdemes kipróbálni. Ígérem, hogy nem fogtok csalódni. 😃





Dupla adagot készítettem:
30 g friss Budafoki élesztő
1 mk cukor
340 ml langyos tej
380 g Nutri free mix per pane
20 g tápiókakeményítő
100 g Glutenix foszlós kalács lisztkeverék
1 tk útifűmaghéj,a por változata
6 ek gyümölcscukor (vagy 6 ek cukor)
100 g margarin
+a tetejére 1 tojás


Töltelék: a bejgliét használtam hozzá
15 dkg darált mák
2 dl tej
4 ek folyékony édesítő vagy 90 g cukor ízlés szerint
1 tk reszelt citromhéj

15 dkg darált dió
1,5 dl tej
4 ek folyékony édesítő vagy 90 g cukor ízlés szerint
1 tk reszelt citromhéj

Tetejére:
1 tojás

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben 1 mk cukorral. A száraz hozzávalókat elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és bekapcsoltam a dagasztógépet. Amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint és pár percig dagasztottam a tésztát. Letakarva,meleg helyen kb.1,5 órát hagytam kelni.




Amíg kelt a tészta, elkészítettem a két tölteléket.
A mákoshoz 2 dl tejet és a 4 ek folyékony édesítőt felforrósítottam. Majd ráöntöttem a mákra és hozzáadtam a citromhéjat. Összekevertem és félretettem hűlni. A dióshoz szintén felforrósítottam a 1,5 dl tejet és az édesítőt, ráöntöttem a dióra. Végül belekevertem a citromhéjat is.
Teljesen kihűtöttem! 
Miután megkelt a tészta, két gombócra osztottam és kör alakúra kinyújtottam.
A szilikonlapon a legnagyobb kör méretére. (40 cm, kb.fél cm vékony)


Az egyik lapra rákentem a mákos tölteléket. 16 cikkre felvágtam és feltekertem a széles végük felől a kifliket.





Sütőpapíros tepsibe tettem a kifliket és lekentem felvert tojással.






A másik lapra rákentem a diós tölteléket és a mákoshoz hasonlóan kifliket formáztam.





Végül 180 fokos sütőben megsütöttem a kifliket.
Foszlós, puha és mennyei ízű!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése