2018. február 5., hétfő

MOGYORÓKRÉMES ÉS GESZTENYÉS KIFLIK



túrós kifli tésztájából sütöttem ezeket a elképesztően finom kifliket. Kétféle változatban, mogyorókrémmel és gesztenyével. Isteni puhák,foszlós tésztájúak és nagyon-nagyon finomak!




Dupla adagot készítettem:
30 g friss Budafoki élesztő
1 mk cukor
340 ml langyos tej
380 g Nutri free mix per pane
20 g tápiókakeményítő
100 g Glutenix foszlós kalács lisztkeverék
1 tk útifűmaghéj,a por változata
6 ek gyümölcscukor (vagy 6 ek cukor)
100 g margarin
+a tetejére 1 tojás

Töltelék:
kb 4 nagy ek mogyorókrém
kb 150 g gesztenyemassza (nem mértem meg,mert már előre elkészített pürét használtam)
édesítő
rumaroma
tej

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben 1 mk cukorral. A száraz hozzávalókat elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és bekapcsoltam a dagasztógépet. Amikor már összeállt,hozzáadtam az olvasztott margarint és pár percig dagasztottam a tésztát. Letakarva,meleg helyen kb.1,5 órát hagytam kelni.


Ilyen szépen megkelt:



Miután megkelt két gombócra osztottam és kör alakúra nyújtottam a tésztát. 
A szilikonlapon a legnagyobb kör méretére.


A mogyorókrémet mikróban egy kicsit melegítettem,hogy könnyen kenhető legyen.
Majd az egyik lapot megkentem vele. Pizzavágóval 16 cikkre vágtam fel a lapot és a széles végétől egyesével feltekertem a cikkeket.


Sütőpapíros tepsibe tettem a kifliket és lekentem felvert tojással.




Majd a másik lapot is kinyújtottam ugyanakkorára. Rákentem az édesítővel,rumaromával és tejjel kikevert gesztenyét. Annyi tejet öntöttem hozzá,hogy könnyen kenhető legyen,de ne folyós állagú.


Ezeket is feltekertem kifli formára,sütőpapíros tepsibe tettem és lekentem tojással.
Végül 180 fokos sütőben megsütöttem a kifliket.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése