2018. február 19., hétfő

CITROMOS ÁLOM



Régóta terveztem már, hogy elkészítem ezt a süteményt,ami citromos álom névre hallgat. A piskóta a szokásos receptem szerint készült, a krémet egy facebookos csoportból írtam ki.
Nagyon finom, könnyű, krémes, habos, kissé fanyarkás lett a végeredmény! Az egész családnak nagyon ízlett.



Piskóta:
29x23 cm-es tepsiben
6 tojás
90 g fruktóz vagy 120 g cukor
120 g rizsliszt

A tojásokhoz hozzáadtam a fruktózt és nagyon habosra kikevertem géppel. Nem választottam szét a tojást, mert így is megemelkedik a piskóta. Majd óvatosan beleforgattam az átszitált lisztet.
A képen egy korábbi piskóta van,dupla adagból. A mostanit nem fényképeztem,de ezeken látszik, hogy milyennek kell lennie.





A tepsibe sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát. És 170 fokos előmelegített sütőben megsütöttem. Lehúztam róla a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni. 
Míg hűlt a piskóta, elkészítettem a krémet.

Krém:
1/2 liter tejföl
10 ek édesítőszer vagy 10 ek porcukor
1 nagy citrom leve
1/2 liter Hulala habtejszín
2 cs habfixáló

A tejfölt, a citromlét és az édesítőt összekevertem. A tejszínhabot a habfixálóval géppel felvertem. Majd a tejfölös krémbe óvatosan beleforgattam. 
A kihűlt piskótára halmoztam nagy részét -egy keveset félretettem a díszítéshez- és rásimítottam. Egy késsel bejelöltem a kockák helyét és a maradék krémmel mindegyiket kidíszítettem. Végül citromszeleteket tettem a tetejére.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése