2018. február 8., csütörtök

KÓKUSZKOCKA RIZSLISZTES PISKÓTÁBÓL


Tudom,hogy az igazi kókuszkocka mézes tésztából készül,de nagyon ritkán használok mézet. És mi jobban szeretjük a könnyebb piskótás változatot.
Ez is nagyon finom,nálunk az egész család szereti.


Piskóta:
Kisméretű tepsiben sütöttem meg. 29x23 cm
6 tojás
90 g fruktóz vagy 120 g cukor
120 g rizsliszt

A tojásokhoz hozzáadtam a fruktózt és nagyon habosra kikevertem géppel. Nem választottam szét a tojást,mert így is megemelkedik a piskóta. Majd óvatosan beleforgattam az átszitált lisztet.

A képen egy korábbi piskóta van,dupla adagból. A mostanit nem fényképeztem,de ezeken látszik,hogy milyennek kell lennie.



A tepsibe sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát. És 170 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.  Lehúztam róla a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni. Miután kihűlt felkockáztam.
Majd megcsináltam a mázat.

Máz:
20 dkg margarin
20 dkg porcukor
5 dkg kakaópor
4 ek tej

+ 4 ek rum
   15 dkg kókuszreszelék

Az eredeti recept szerint, porcukor helyett édesítővel nekem nagyon sűrű lett. Ezért több tejet tettem bele,kb 12-14 ek volt. És rum helyett 1 ek rumaromát használtam.
Az összes hozzávalót egy lábosba tettem és miután elolvadt a margarin,pár percig főztem.
Ebbe forgattam a piskótakockákat és utána meghempergettem kókuszban.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése