2018. február 5., hétfő

ZSÖMLE TEFF LISZTTEL


Háromféle lisztből sütöttem ezeket a nagyon finom,levegős tésztájú zsömléket.
Nutri free mix per pane liszt,Mester házi kenyérliszt és Nativa food teff liszt keverékéből.

Ilyen szép lyukacsos lett a tésztája:


20 dkg Nutri free mix per pane liszt
10 dkg Mester házi kenyérliszt
7,5 dkg Nativa food teff liszt
1,5 tk só
1 tk cukor
2 ek olaj
350 ml langyos víz
1 tk útifűmaghéj por
20 g friss Budafoki élesztő

A liszteket elkevertem a sóval és az útifűvel. Az élesztőt felfuttattam a vízben a cukorral. Majd hozzáöntöttem a lisztekhez. Bekapcsoltam a dagasztógépet és amikor már összeállt,hozzáadtam az olajat is. Pár percig dagasztottam a tésztát. Majd vizes kézzel 10 gombócra osztottam és sütőpapíros tepsibe tettem a zsömléket. Lekentem olajjal őket.
Ezután letakarva meleg helyen 1,5 órát hagytam kelni. Én egy nagyméretű zacskót szoktam ráborítani,lehetőleg úgy,hogy ne ragadjon a zsömlékre. De keleszthetjük 50 fokos sütőben is,de akkor nem kell 1,5 óra. Ha duplájára nőttek, akkor már jó.


Nagyon szépen megnőttek:


 Ismét lekentem olajjal,majd 180 fokos sütőben szép barnára megsütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése