2016. november 25., péntek

BEJGLI




BEJGLIT sütöttem ma, nem véletlen a csupa nagybetű, mert FANTASZTIKUS lett!!! Nagyon-nagyon finom és puha! Az igazi nagybetűs bejgli, csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róla. Örök hálám érte Puskás Bettinek! Az eredeti receptet kicsit átvariáltam, de csak apró módosításokat végeztem. Cukor helyett fruktózt tettem a tésztába és édesítőt a töltelékbe.




Update: A tej mennyiségét csökkenteni kell 25 grammal, mert a liszt most kevesebb folyadékot vesz fel. 
A receptben javítottam! 
25 dkg Nutri free mix per pane liszt
13 g friss élesztő
30 g gyümölcscukor vagy 40 g cukor
1 M-es tojás (az enyém 50 g volt)
55 g puha Rama margarin vagy vaj
100 g meleg,de nem forró tej
Tetejére:1 tojás

A lényeg az, hogy a margarin, a tej és a tojás együtt 205 g legyen. Tehát először lemértem a margarint és a tojást együtt, ami 105 g volt. Ezért 100 g tej kellett még hozzá ,az egész a tojás nagyságától függ.
Én friss élesztőt használtam, amit kevés cukorral felfuttattam a meleg tejben. A dagasztógép táljába kimértem a lisztet és a gyümölcscukrot. Majd hozzáöntöttem az élesztős tejet, a puha margarint és a tojást. A géppel összedagasztottam, ezután letakarva meleg helyen 1 órát hagytam kelni.

Amíg kelt a tészta,elkészítettem a tölteléket:
Mákos:
10 dkg darált mák
1 dl tej
fél citrom héja
folyékony édesítő vagy 60 g cukor
15 g rizsdara

Diós:
10 dkg darált dió
1 dl tej
fél citrom héja
folyékony édesítő vagy 60 g cukor
30 g GM zsemlemorzsa


A 2 dl tejet és a 3 ek folyékony Süssina édesítőt felforrósítottam. Majd a felét a mákra, másik felét a dióra öntöttem. Beletettem mindkettőbe a citromhéjat, a diósba a zsemlemorzsát, a mákosba a rizsdarát és elkevertem őket.
Teljesen kihűtöttem!




Miután megkelt a tészta, kettéosztottam és mindkettőt rizslisztes szilikonlapon téglalap alakúra kinyújtottam. Megkentem a diós töltelékkel az egyiket, a rövidebb oldalait kissé behajtottam, majd feltekertem. Így jártam el a mákossal is. Sütőpapíros tepsibe fektettem a rudakat, lekentem mindkettőt felvert tojással és megszurkáltam villával. 180 fokos előmelegített sütőben kb.25-30 perc alatt megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése