2018. november 22., csütörtök

"SPEKULATIUS" KEKSZ



Régóta ki szerettem volna már próbálni a Spekulatius kekszet gluténmentes változatban. A receptet a Cookori oldalán találtam hozzá. A gm lisztkeverék mellett, én tettem bele mandulalisztet is. Így lett igazi finom ropogós és nem omlós keksz. Szerintem tökéletesen hozza a hagyományos Spekulatius keksz érzését. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel.




20 dkg Piaceri Mediterranei lisztkeverék 

Sajnos ez a liszt már nem kapható. Jó helyette a Miklós liszt, a Nutri free mix per pane liszt vagy a Schär mix B liszt. A lényeg, hogy keményítős liszt legyen a kekszes állag miatt!) 

5 dkg mandulaliszt
csipet só
1 mk sütőpor, kb negyed csapott tk (Ahogyan látható, nekem nagyon szépen megtartotta a formáját a keksz. De attól is függ, milyen lisztkeveréket használunk hozzá, a benne lévő térfogatnövelő miatt. Ezért a sütőport ki is hagyható a receptből, ha biztosra akarunk menni!!!)
10 g Lucullus mézeskalács fűszerkeverék (Ha nem szeretitek túl fűszeresen, elég kevesebb is!)
1 csapott tk fahéj
20 g Süssina édesítőpor vagy 25 dkg cukor (az eredeti recept szerint)
14 dkg puha Rama margarin
1 tojás

A kétféle lisztet, a sót, a sütőport, a mézeskalács fűszert, a fahéjat és az édesítőt összekevertem. Majd belemorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojást és összegyúrtam. Ha nagyon ragadna be lehet tenni a hűtőbe, nekem nem kellett. Rizslisztes szilikonlapon 2-3 mm vékonyra kinyújtottam és kiszaggattam. Nekem nincs hagyományos Spekulatius hengerem, ezért használtam kekszpecsétet.
Sütőpapíros tepsibe tettem a kekszeket. Végül 170 fokon kb. 10-12 perc alatt megsütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése