2018. november 22., csütörtök

VAJAS POGÁCSA



Ezt a pogácsát pár napja sütöttem de csak most teszem fel ide. Ahogy látjátok már három bejegyzéssel voltam elmaradva a blogon és most pótolom őket. A receptet Limaránál találtam és nagyon jó lett gluténmentesen is. Nagyon finom lett és másnaposan sem száraz.




70 dkg Nutri free mix per pane liszt (az eredeti receptben 60 dkg volt, de úgy nagyon ragadt nekem a tészta)
3 csapott tk só
25 dkg puha Rama margarin vagy vaj
1 tojás
35 dkg tejföl
30 g friss Budafoki élesztő

Kenéshez:
5 dkg olvasztott Rama margarin vagy vaj

A tetejére:
1 tojás

A tejfölt meglangyosítottam és belemorzsoltam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval, belemorzsoltam a margarint. Majd hozzáadtam a tojást és az élesztős tejfölt. Kézzel összegyúrtam a tésztát, de inkább a dagasztógépet javaslom hozzá, mert 70 dkg liszttel is eléggé ragacsos. Ennek ellenére ne tegyetek bele több lisztet, mert a kelesztés után már jó lesz az állaga!
45 percet hagytam kelni, letakarva meleg helyen.




Majd rizslisztes deszkán kinyújtottam és lekentem az olvasztott margarinnal. A rövidebb oldalától feltekertem és félbehajtottam Megint letakartam és fél órát pihentettem.






Ezután kb.2 cm vastagra kinyújtottam, késsel berácsoztam a tetejét. Kiszaggattam és kézzel még megsodortam, hogy magasabb legyen. Sütőpapíros tepsibe tettem a pogácsákat és letakarva még 30 percet pihentettem.







Végül lekentem felvert tojással és 180 fokon kb. 20-22 perc alatt megsütöttem.





1 megjegyzés: