2018. november 22., csütörtök

KARÁCSONYI LINZER



Húsvéti linzer receptje alapján sütöttem ezeket a linzereket. Nekünk ez a legfinomabb az összes recept közül, amit kipróbáltam. A régi Schar mix b lisztet szoktam használni hozzá, ami sajnos már nem kapható. Nekem is ez az utolsó csomag belőle. A tésztával nagyon jó dolgozni, nem törik, jól nyújtható. A kisült linzerek nem porlanak szét, könnyen meg lehet tölteni lekvárral. Egy szóval álom dolgozni vele! Nagyon sajnálom, hogy megszűnt ez a liszt. Kipróbálom majd az új liszttel is és beszámolok az eredményről.




30 dkg Schar mix b liszt
15 g Süssina por vagy 8 dkg porcukor ízlés szerint
2 tk vaníliás xilit vagy cukor
15 dkg Rama margarin
1 M-es tojás
csipet só
1 ek tejföl ( a tészta állagától függően!)

+házi sárgabarack lekvár
  házi eperlekvár

A lisztet, az édesítőt, a sót és a vaníliás xilitet elkevertem egy tálban. Elmorzsoltam benne a margarint, hozzáadtam a tojást és a tejfölt. Majd összegyúrtam. Ha nagyon ragad, akkor 30 percre tegyük a hűtőbe. Nekem nem kellett betenni.
Rizslisztes szilikonlapon 3-4 mm vastagra kinyújtottam és kiszaggattam.







Sütőpapíros tepsiben 170 fokon kb. 15 perc alatt megsütöttem. Az alja világosbarna legyen, akkor már jó.
Miután kihűltek a linzerek lekvárral megtöltöttem őket.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése