2019. január 10., csütörtök

TÚRÓS KIFLI ALFA-MIX LISZTBŐL



Finom puha, foszlós túrós kifliket sütöttem, ezúttal Alfa-mix lisztből. A recept kissé módosítva megegyezik a Nutriból sütött Túrós kifli tésztájával.
Elképesztően finom lett, érdemes megsütni!



20 darab pici kiflihez:
Tészta:
15 g friss élesztő
1 mk cukor
170 ml langyos tej
240 g Alfa-mix liszt
10 g tápióka keményítő (pótolható Alfa-mix liszttel)
1 mk útifűmaghéj, a por változata
3 ek gyümölcscukor (vagy 4 ek cukor)
50 g vaj vagy margarin
csipet só
1 tk vaníliás xilit vagy vaníliás cukor
+a tetejére 1 tojás

Töltelék: 
120 g tehéntúró
1/2 kezeletlen citrom héja
1 tk vaníliás xilit (vagy vaníliás cukor)
2 ek Süssina édesítőpor (vagy porcukor ízlés szerint)
1 ek tejföl

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben 1 mk cukorral. A száraz hozzávalókat elkevertem a dagasztógép táljában. Majd hozzáadtam az élesztős tejet és bekapcsoltam a gépet. Amikor már összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat és alaposan kidolgoztam. Letakarva, meleg helyen kb.1 órát hagytam kelni.
(A képen dupla adag tészta van.) 




Miután megkelt két gombócra osztottam és kör alakúra kinyújtottam a tésztát (kb. 30 cm átmérőjű). Pizzavágóval 10 részre vágtam fel. 


Minden cikk széles végére egy teáskanál tölteléket raktam, majd feltekertem a kifliket.




Sütőpapíros tepsibe tettem őket és lekentem felvert tojással. 


Előmelegített 180 fokos sütőben megsütöttem.






2 megjegyzés: